پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سردار سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی، سه شنبه شب در هیئت رزمندگان اصفهان با تسلیت ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: همه ما در بستر انقلاب و در پیشامدهای انقلاب همه موفقیت های خود را مرهون سیدالشهدا(ع) و خط ایشان بوده و خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کلمه «یاحسین(ع)» نام مبارکی است که به هر حرکت جامعه برکت و معنویت می بخشد، افزود: انقلاب ما همه مدیون امام حسین(ع) است چنان که همه دیدیم شهید حججی که یک نمونه از مصائب کربلا را نشان داد همه جامعه اعم از مذهبی و غیرمذهبی را متحول کرد.

فرمانده سپاه قدس افزود: اباعبدالله(ع) با لشکر نظامی به کربلا نرفت، بلکه با خانواده و زن و فرزند به این سفر قدم گذاشت و یک حرکت بصیرت آفرین و الگوبخش برای جامعه را تا ابد به یادگار گذاشت، چنان که بدون این حرکت نه فقط جامعه شیعه، بلکه کل جامعه بشریت یک چیزی کم داشت.

وی تصریح کرد: ما باید به مذهبی که سالار آن حسین بن علی(ع) است، افتخار کنیم و از خدا می خواهیم به ما توفیق دهد تا بتوانیم همچون شهید حججی راه اباعبدالله(ع) را ادامه دهیم و عاقبتمان ختم به حب امام حسین(ع) شود.

وی با بیان این که اصفهان ستون فقرات دفاع مقدس بود، افزود: اصفهان از لحاظ حضور فدارکاری و ایثار بیشترین حجم را داشته و نقش محوری و اساسی را در دفاع مقدس ایفا کرد و نمی توان دستاوردهای جنگ را بدون این استان درنظر گرفت.

سردار سلیمانی ادامه داد: در کنار حمایت، اصفهان نقش ویژه ای در مدیریت جنگ ایفا کرد چنان چه هرگز نمی توان نقش شهدای و سرداران بزرگی همچون حسین خرازی، احمد کاظمی، ابراهیم همت، ردانی پور و میثمی و.... را در  جنگ نادیده گرفت.

وی با اشاره به این که عمل انقلابی یک کشور را متحول می کند، ابراز داشت: در جلسات جنگ اگر حسین خرازی و احمد کاظمی نبودند، تصمیمات ناقص بود و با حضور این بزرگواران همه احساس آرامش می کردتد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه نقش دفاع مقدس نسبت به انقلاب و جامعه کنونی حرکت صرفا نظامی و در جهت رفع خطر نبود، تصریح کرد: آنچه از دوران دفاع مقدس، کمتر بدان اشاره می شود معارف غنی است

وی خاطرنشان کرد: انسان متاثر می شود که برخی اظهارات غلط توسط برخی افراد مسئول در جنگ ایراد می شود و می خواهند امام(ره) را زیر سؤال ببرند، در حالی که ما امام مدبر و آگاه  داشتیم این افراد می گویند چرا بعد از فتح خرمشهر جنگ پیدا کرده است.

سردارسلیمانی با بیان اینکه ما باید از امام امروز جامعه یعنی رهبر معظم انقلاب یاد بگیریم که از دوران دفاع مقدس چگونه بیاموزیم، چراکه اثر تربیتی آن بسیار بالا است، افزود: ما به برخی افراد سیاسی که با اغراض سیاسی مسائل غلط را از جنگ تحمیلی مطرح می کنند و معارف جنگ را مخفی می دارند، انتقاد داریم.

وی افزود: در دوره اول دفاع مقدس نقش لیبرال هایی مثل بنی صدر پررنگ بود که اولین نتیجه دفاع مقدس رجوع عمومی به ارزش های دینی و اعتماد به تفکر انقلابی در مقابل تفکر لیبرالی شد و باعث گردید جامعه ما از حکومت طاغوتی به سرعت فاصله و به ارزش های اسلامی روی بیاورد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه دفاع مقدس موجب تقویت هویت ارزشی و دینی لایه های جامعه شد، تصریح کرد: همه آنچه از دفاع مقدس به داخل جامعه رسوخ پیدا می کرد، معارف اصیل شیعی و دینی بود.

وی با اشاره با اینکه تحول معنوی در رشد اخلاص و نوعی مدیریت تحت عنوان مدیریت بسیجی شد، خاطرنشان کرد: چه چیزی بالاتر از این است که ولایت فقیه در هر دیدار رسمی و غیر رسمی چفیه ای که علامت فرهنگ بسیجی است را با خود حمل می کند و این امر نشان دهنده ارزش والای این فرهنگ است.

فرمانده سپاه قدس، پیرامون منشا اثرات پر برکت جنگ، عنوان کرد: یکی از دلایل مهم این برکات، وجود حضرت امام(ره) بود و امروز هم این نقش را رهبر معظم انقلاب در جامعه ایفا می کنند کا باعث موفقیت کشور در عرصه های مختلف شده است.

سردارسلیمانی  درخصوص نقش دوم در تحول عظیم دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از مهم ترین عوامل تحول در جنگ، مدیریت پاک فرماندهان بود. یکی از مهمترین ویژگی های پیروزی دفاع مقدس این بود که فرماندهان جلودار و خطرپذیرترین و شجاع ترین افراد بودند.

وی در رابطه با اخلاص و شجاعت شهید باکری، اذعان کرد: برادر شهید باکری در عملیات خیبر به شهادت رسیده بود و او به روی خودش نمی آورد، در حالی که غم داغ برادر کمر را خم می کند، اما او اجازه نداد پیکر برادرش را قبل از پیکر دیگر شهدا بیاورند.

این فرمانده ارشد دفاع مقدس و جبهه مقاومت، افزود: هرکجا رهبری پاک و منزه انسان های پاک را در دامان خود داشت، پیروز می شود و هرکجا که جامعه از فداکاری تهی شد، شکست می خورد.

فرمانده سپاه قدس در ادامه تاکید کرد: نگاه کنیم در مزرعه جامعه چه چیزی را می کاریم و چه چیزی را تحقیر می کنیم، چراکه اگر جامعه از فداکاری تهی شود همان می شود که بر سر امیرالمومنین(ع) آمد.

وی با اشاره به اعلام حساسیت دشمنان نسبت به قدرت جمهوری اسلامی و شاخ و شانه کشیدن آنان، افزود: قدرت جمهوری اسلامی در منطقه، قدرت برحق و تثبیت شده است و دشمن عصبانی بشود و از این عصبانیت هم بمیرد، این امر حقیقت دارد، اما دشمن خطا می کند، چراکه قدرت ما پادگانی نیست، بلکه این قدرت برخاسته از منطق دفاع از مظلوم در مقابل ظالم است که دشمنان توان مقابله با آن را ندارند.

سردارسلیمانی افزود: دشمن اگر تمام تلاشش را بکار بگیرد، هرگز نمی تواند جمهوری اسلامی را از ایران جدا کند، همچنان که دشمن داعش را ایجاد کرد تا ملت عراق و سوریه را از ایران جدا کند، اما ایران از آنان دفاع کرد و آنها بیش از پیش به سوی ایران روی آوردند. این قدرت قدرت مذهبی و دینی است و دشمنان نمی توانند با آن رو به رو شوند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد جنگ مذهبی و اختلاف بین شیعه و سنی، ابراز کرد: برخلاف انتظار آنان، با تدبیر رهبر معظم انقلاب امروز برادران سنی بیشتر از شیعیان برای دفاع از حرم صف کشیده اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دشمنان تمام قوای خود را برای خلع قدرت جمهوری اسلامی بکار گرفته است، افزود: جمهوری اسلامی با این منطق، نه تنها از قدرتش کاسته نمی شود، بلکه روز به روز بر قدرتش افزوده می شود.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha