جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه شیراز

حوزه/ در اجلاسیه معاونان آموزش حوزه علمیه استان فارس بر ضرورت به روز رسانی اطلاعات علمی اساتید تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، در اجلاسیه معاونین آموزش مدارس علمیه استان فارس، با بیان این که در نظام آموزشی حوزه باید هدف رضای خداوند همراه با بصیرت در یادگیری علوم و دروس حوزوی باشد، گفت: اساتید مدارس باید علوم خود را به روز کرده و روش های نوین تدریس را فرا بگیرند تا بتوانند در انتقال علوم حوزوی به طلاب موفق عمل کنند .

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: برنامه های آموزشی در مدارس علمیه باید مطابق با اصول آموزشی باشد. برنامه ریزی یک اصل بسیار مهم است که معاونین آموزش در مدارس علمیه با دقت فراوان آن را مدیریت کنند .

وی افزود: اساتید حوزه باید حضور فعال و موثری در کلاس های درس داشته باشند و احساس مسئولیت در قبال امور تحصیلی و تهذیبی طلاب نیز  به اولویت مدارس تبدیل شود. طلاب نیز مباحثه درسی را جدی گرفته و در یادگیری علوم حوزوی تمام تلاش خود را بکار گیرند .

عضو شورای حوزه علمیه فارس تصریح کرد: اساتید و طلاب باید عقیده ای محکم و استوار در امر آموزش داشته باشند. بررسی توان تحصیل همزمان براساس رشد تحصیلی در سنوات گذشته نیز در روند تحصیلی طلاب موثر بوده و باید در نظر گرفته شود .

 حجه الاسلام صادقی نژاد، معاون آموزش حوزه علمیه فارس نیز در این اجلاسیه ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد این معاونت، موارد مربوط به مسائل آموزشی و برنامه ریزی درسی و تحصیلی را به معاونین آموزش مدارس  ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha