سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
هنرمند مسلمان انگلیسی نمایشگاهی از چمدان برگزار کرد

حوزه/یک هنرمند انگلیسی برای نشان داد تبعیض نژادی و مذهبی علیه مسلمانان در فرودگاه‌های این کشور، نمایشگاهی از چمدان‌های شخصی خود برگزار کرده تا با پیش‌داوری‌ها علیه مسلمانان در جامعه غرب مبارزه کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک هنرمند مسلمان انگلیسی که همانند دیگر مسلمانان در غرب، به خطر دین و نژادش دائما در فرودگاه‌ها مورد ظن و گمان ماموران پرواز  قرار گرفته و چمدان‌هایش مورد تفتیش قرار می‌گرفته، با الهام از این موضوع نمایشگاه جدیدی با استفاده از چمدان‌هایش، برای به تصویر در آوردن پیش داوری‌ها، تعصبات و تبعیض‌های پیش روی جامعه اسلامی در غرب برگزار کرده است.

این نمایشگاه به عنوان«اشیاء فرد مظنون، موضوعات مظنون» در گالری هنری سنترالا در بیرمنگام قابل مشاهده است. 

فیصل حسین 40 ساله از بیرمنگام انگلیس، به خبرنگاران گفت که امیدوار است دیدگاهی که از محکوم سازی دائمی مسلمانان به تصویر درآورده، منجر به درک بهتری شود.

حملات تروریستی 7.7 در سال 2005 در انگلستان بهانه‌ای شد برای تحمیل قوانین سرکوب کننده‌ای علیه جمعیت 2.7 میلیونی مسلمانان در این کشور و از آن زمان تاکنون مسلمانان انگلستان دائما از بدرفتاری پلیس این کشور که دلیلی جز دین و مذهب آنان ندارد شکایت داشته‌اند.

دولت انگلستان قانون جدیدی با نام «جلوگیری» تصویب کرده، این قانون که یک استراتژی ضدتروریستی عنوان می‌شود در واقع به نوعی زیر نظر گرفتن و مشکوک بودن نظارتی علیه مسلمانان این کشور می‌باشد.

براساس این قانون بحث برانگیز، شرکت‌های تلفن و اینترنت بایستی تمامی تماس‌های تلفنی، اینترنتی، موبایل و ایمیل و فعالیت‌های انجام شده توسط افراد را به مدت 12 ماه نگهداری کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha