سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تشییع پیکر شهید حججی

حوزه/ مراسم تشییع پیکر سردار بی سر شهید محسن حججی با حضور شخصیت های کشوری و لشکری و خیل عظیم مردم ولایت مدار، انقلابی و عزادار حسینی، در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در ششمین روز از ماه عزای حسینی، پیکر سردار بی سر شهید مدافع حرم محسن حججی با حضور شخصیت های برجسته و مقامات بلند پایه کشوری و لشکری و خیل عظیم مردم ولایت مدار و انقلابی، امروز ساعت ۹ صبح در میدان امام حسین(ع) تهران تشییع شد.

در این مراسم باشکوه، عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در فضایی مالامال از غم و اندوه، بر سر و سینه زنان در سوگ سیدالشهدا(ع) و در غم شهادت مظلومانه شهید حججی گریستند و با امام(ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

                            

میدان امام حسین(ع) تهران که مملو از جمعیت عزدار و سوگوار بود، لحظه به لحظه بر سیل خروشان مردم شهیدپروری که برای وداع با این شهید قهرمان و مسافر کربلای حسینی، آمده بودند، افزوده می شد.

این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی پخش شد و خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران زیادی از رسانه‌های مختلف به پوشش برنامه پرداختند.

حاج صادق آهنگران، یادگار هشت سال دفاع مقدس، نیز به یاد‌آن روزهای غرور آفرین، به مداحی و مرثیه سرایی در سوگ سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و دل های همه عاشقان حسینی را کربلایی کرد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به سخنرانی پرداخت و با بیان این که باید به سپاه پاسداران که این چنین عاشق‌پرور است و به جوانان حزب‌اللهی تبریک گفت، گفت: سپاه ظرفیت جذب و حفظ و پرورش چنین نیروهای عاشقی را دارد.

وی با تاکید بر این که مردم انقلابی و ولایت مدار تهران امروز الگوی تمام‌نمای حزب‌اللهی‌گری را برری دست گرفته و تشییع کردند، افزود: شهید حججی الگویی برای نیروهای حزب‌اللهی شد. این شهید عزیز در عرصه خدمت به انقلاب و مردم شب و روز نمی‌شناخت و امروز می‌بینیم حتی کسانی انقلابی نیستند هم در مقابل این شهید عزیزی سر تواضع فرود آورده‌اند و به او احترام می‌گذارند.

 

                              

حضور ولی امر مسلمین در کنار پیکر شهید حججی

امام خامنه‌ای نیز دقایقی پس از سحرگاه امروز، به مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام آرزوی علو درجات کردند.

رهبر معظم انقلاب همچنین دقایقی با خانواده‌ این شهید به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو کردند.

                                               

برپایه این گزارش، پیکر مطهر شهید حججی پس از تشییع باشکوه و دشمن شکن از میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا تهران، به زادگاهش نجف آباد اصفهان منتقل و فردا پنج شنبه، در این شهر تشییع و به خاک سپرده می شود

انتهای پیام ۳۱۳/۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha