جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی

حوزه/ سخنران و خطیب حوزوی تصریح کرد: یکی از عوامل مهم احیای قبل و دوری از گناه و معصیت ، حضور در محافل و مجالس ذکر اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام میرزامحمدی، در جمع عزاداران هیئت متوسلین به حضرت علی اکبر(ع) در مسجد المصطفی(ص) قم با اشاره به این که به تعبیر روایات ما ، امام حسین(ع) مصداق بارز داعی الله است، گفت: اجابت دعوت داعیان الی الله بر همه واجب است که ثمره آن دوری از آتش جهنم و عاقبت به خیری است.

وی با اشاره به اهمیت بحث قلب در آموزه های دینی ما افزود: 150 آیه قرآن درباره قلب است و اهمیت قلب در آموزه های دینی ما تا آنجاست که بقیه اعضا و جوارح سربازان آن هستند.

وی بیان داشت: البته باید توجه داشت که برخلاف عقل، قلب یک ظرف است و بهترین قلب آن قلبی است که گنجایش بیشتر برای دریافت خیر داشته باشد چرا که قلب بالاترین مرتبه وجودی روح است که کارش شهود عوالم غیر تجرد است.

این خطیب حوزوی گفت: امام راحل قلب را بالاترین مرتبه روح می دانستند و بر لزوم جلوگیری از فساد آن تاکید داشتند به این خاطر که گناه قلب را ناپاک می کند و تداوم این وضع باعث می شود که قلب انسان بمیرد.

وی خاطرنشان کرد: جوان های ما باید بدانند آنچه در فضای مجازی می بینند قلب سریع به ثبت آن می پردازد به این معنا که اول مشاهده یک صحنه یا فیلم در قلب می رود و بر اساس یافته های محققان حتی با وجود توبه اثرش تا 72 ساعت باقی می ماند.

این خطیب حوزوی افزود: بعد از این که قبح گناه شکسته شد و به مساله عادی برای انسان تبدیل شد، آن وقت، گناه روی گناه می آید و به خصوص در وضع امروز جامعه با از بین رفتن حیا و عفاف ، شاهد بی بند و باری خواهیم بود که فضای مجازی هم به شدت بر آن تاثیر می گذارد.

حجت الاسلام میرزامحمدی ابراز داشت: بی شک چنانچه واردات قلب کنترل نشود محل گناه شده و شیطان بعد از تسلط بر قلب دیگر اعضا و جوارح انسان را نیز در خدمت قلب مریض قرار می دهد و مرحله بعد از این مردن قلب است.

وی گفت: به همین خاطر یکی از سفارشات موکد ائمه اطهار(ع) به خصوص امیرالمومنین (ع) این است که مانع از مُردن از قلب ها شوید و لذا باید تلاش کرد تا قلب انسان در مسیر بندگی خدا احیا شود.

این خطیب حوزوی در خاتمه بیان داشت: با نگاهی به آموزه های اهل بیت(ع) متوجه می شویم که از جمله عوامل احیای قلب در درجه اول توبه و استغفار است و در وهله بعد حضور در مجالس ذکر اهل بیت(ع) ، دوری عملی از گناه و نیز بهره گیری از موعظه در محافل دینی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha