جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
Shortcut to IMG_۸۷۶۷

حوزه/ حجت الاسلام حسن زارع گفت: اگر بخواهیم به حسب اقتضای زمان صحبت کنیم باید به قیام عاشورا و پیام هایی که از آن دریافت می کنیم، بپردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام حسن زارع،  امروز در مراسم عزاداری  سرور و سالار شهیدان ابا عبد الله الحسین(ع) که در مدرسه علمیه زنگنه همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحت پیام های عاشورا، گفت: قیام عاشورا صحنه ای است که که پیام های بسیاری برای ما دارد.

وی افزود: امام حسین(ع) در بدو ورود به سرزمین کربلا این مکان را خریداری کرد که پیام این کار ایشان این است که ما همواره باید به فکر حق الناس بوده و حقوق یک دیگر را رعایت کنیم. از جمله چیز هایی که مانع رشد و تعالی انسان می شود حق الناس است که شب عاشورا وقتی امام حسین(ع) یاران خود را در خیمه جمع کرد فرمود: هرکس حق الناس برگردن اوست فردا در میدان نبرد حاضر نشود.

استاد حوزه علمیه همدان ادامه داد: پیام دیگری که از قیام عاشورا دریافت می کنیم این است که امام حسین(ع) وقتی می خواستند که خیمه ها را برپا کنند، اول خیمه زنان را برپا کرده و بعد خیمه بنی هاشم و اصحاب را بنا کردند، چرا که می خواستند با این کار نقش عفت و حجاب را از نوع بر پا کردن خیمه ها به ما بشناساند.

وی اظهار کرد: وقتی حضرت سکینه(س) دختر امام حسین(ع) در اثر جراحاتی که متحمل شده، بی هوش شده بود، زمانی که به هوش آمد اولین چیزی که از حضرت زینب(س) مطالبه کرد روسری و حجاب خود بود و این مسئله اهمیت ولای حجاب را در سیره ائمه اطهار(ع) می رساند.

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: زینب کبری(س) وقتی وارد کوفه شدند برخی از مردم به آن ها نان وغذا داده و برخی دیگر روسری می دادند که با این وجود حضرت فقط پوشش ها را قبول کرده و غذای آن ها را نخواستند، این جا است که اهمیت والای حجاب فهمیده می شود.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: پیام بعدی که از قیام کربلا می گیریم این است که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا هم دست از برپا کردن نماز نکشیده و دستور به برپایی اقامه نماز جماعت دادند تا جایی که برای برپایی نماز شهدایی را هم تقدیم کردند.

وی در پایان افزود: از آن جا که ما طلبه ها قدم در مسیر انبیاء و ائمه(ع) که مسیر رشد و تعالی حقیقی است نهاده ایم همواره باید این سه اصل حق الناس،عفاف و حجاب، نماز شب و جماعت را فراموش نکرده تا به یاری خداوند به مقام بندگی خدا برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha