پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ عزاداری امام حسین(ع) در هیئت فاطمیون قم

حوزه/ معاون حوزه‌ علمیه استان ایلام گفت: هدف از خواندن روضه تبیین و تشریح واقعه است نه فقط گریاندن مردم، مداحان نیز در بیان مسایل نباید غلو کنند و در کنار شور حسینی باید شعور حسینی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام یونس گلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام، اظهار کرد: بدون شک هر کاری با آسیب‌های خاص همراه است و برای حل آسیب ها می‌توان با آموزش و پژوهش آنها را شناخت و برطرف کرد.

وی با بیان اینکه کار مداحان از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: مطالب ما در مجالس و محافل نباید بدعت‌گذاری باشد، باید توجه داشت که با دقت و تحقیق مطالب را به مخاطب عرضه کنیم.

معاون حوزه علمیه ایلام اضافه کرد: رسالت مداحان بزرگ و تاثیر آنها در جامعه زیاد است و باید توجه داشته باشند که استفاده از عواطف مردم، در راستای سعادت دنیا و آخرت آنها باشد.

حجت الاسلام گلی با بیان اینکه تعمیق محبت به اهل‌بیت (ع) نیز از سوی مداحان مورد توجه قرار گیرد، گفت: مودت اهل‌بیت (ع) شامل معرفت، محبت و تبعیت است که مداحان باید در مطالب و اشعار خود به این موارد توجه داشته باشند.

وی، ترویج افکار اسلامی را از سوی مداحان حائز اهمیت دانست و ادامه داد: هدف از خواندن روضه تبیین و تشریح واقعه است نه فقط گریاندن مردم، مداحان نیز در بیان مسایل نباید غلو کنند و در کنار شور حسینی باید شعور حسینی داشته باشیم

حجت الاسلام گلی با بیان اینکه مطالب و اشعار مداحان در مجالس باید کارشناسانه و محققانه در شأن اهل‌بیت (ع) بیان شود، گفت: مداحان نباید مطالب و اشعاری خارج از مقاتل بیان کنند.

معاون حوزه‌ علمیه استان ایلام با تاکید بر اینکه دومین بحث در این حوزه این است که مطالب و اشعاری که از سوی مداحان بیان می‌شود، باید در شأن اهل‌بیت (ع) باشد، اظهار کرد: متاسفانه بعضا دیده می‌شود اشعاری که در برخی از مجالس عزاداری از سوی برخی از مداحان بیان می‌شود، در هیچ مقتلی ذکر نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha