جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شهرستان اردکان

حوزه/ امام جمعه شهرستان اردکان گفت: شهید حججی ثمره و نتیجه تربیت اسلامی و حرکت در مسیر حضرت امام حسین (علیه السلام) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، امام جمعه شهرستان اردکان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس و چهلمین روز درگذشت شهید محسن حججی، گفت: خداوند سه گروه را دوست می دارد، اول، مؤمنی که در دل شب بیدار می شود و آیات قرآن را تلاوت می کند و با کتاب خدا انس می گیرد، دوم فرد مؤمنی که با دست راستش صدقه می دهد و از دست چپش هم مخفی می کند یعنی فقط برای خدا کمک می کند و سوم مردی که در میدان جنگ باشد و بعضی از یاران و همرزمانش بخاطر حب دنیا میدان را ترک کنند اما او نترسد، بلکه به استقبال جهاد با دشمن برود.

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، افزود: این مراسم به یاد و نام جهادگر شهیدی برگزار شده است که در زمان ما انصافاً الگوی بسیار مهمی برای همگان است که انسان به جایی می رسد که می تواند از همه هستی خود در راه خداوند متعال چشم بپوشد. البته به فرموده مقام معظم رهبری در کشور ما چنین جوانانی زیاد هستند، شهید حججی ثمره و نتیجه تربیت اسلامی و حرکت در مسیر حضرت امام حسین (علیه السلام) است.

وی با اشاره به اینکه اراده خداوند این بوده است که برخی از این جوانان و جهادگران مخلص اینگونه جلوه گری می کنند و بصورت یک الگو در جامعه ما معرفی می شوند، اضافه کرد: ما یاد و نام همه شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم و به خودمان متذکر می شویم که امروز هرچه عزت، قدرت و امنیت داریم مدیون زحمات و ایثارگری های این عزیزان و صبر و بردباری خانواده های آنهاست که از عزت و عظمت ملت ایران دفاع کردند.

امام جمعه اردکان با بیان اینکه جهاد هنوز هم ادامه دارد و کشور ما امروز از نظر دفاعی و امنیتی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و ایران در اوج اقتدار قرار دارد، گفت: انقلاب ما صادر شده است و ملت های بسیاری پیام انقلاب را که همان پیام حضرت امام حسین (علیه السلام) است را درک کرده اند. ما از نظر قدرت و نیروی نظامی چیزی کم نداریم و با موشک های خود از کرمان می توانیم تلاویو را هدف قرار دهیم.

حجت الاسلام شاکر، گفت: شهدای ما برای دفاع از اسلام رفتند و امروز بخاطر استقامت و پایداری ملت ما و این ایثارگری ها، ملت های مظلوم منطقه بیدار شده اند و در مسیر ملت ایران قدم بر می دارند و مکتب تشیع در دنیا گسترده شده است و درخت اسلام با این خون ها پر برگ شده است و میوه های آن به ثمر نشسته است.

وی با اشاره به اینکه دشمن با مشاهده اینکه نتوانسته تاکنون از طریق جنگ سخت به ما ضربه بزند به جنگ نرم روی آورده است، خاطر نشان کرد: تا وقتی چنین جوانانی داریم که در میدان نبرد و جنگ سخت و نرم پیروز هستند دشمن ذره ای نمی تواند در ستون های خلل ناپذیر این ملت نفوذ کند.

امام جمعه ارکان ادامه داد: باید اعتقاد و باور مردم را نسبت به ولایت اهلبیت و نظام تقویت کنیم زیرا دشمن برای تضعیف این اعتقادات سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha