پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امر به معروف و نهی از منکر

حوزه/همایش «نهضت حسینی، امربه‌معروف و نهی از منکر» در خراسان شمالی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان، اعضای ستاد امروز به معروف و نهی از منکر، طلاب و روحانیون و مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، همایش «نهضت حسینی، امربه‌معروف و نهی از منکر» در خراسان شمالی پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و مسئولان استانی برگزار شد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در این همایش گفت: هیئت اندیشه‌ورز در راستای کمک به ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان تشکیل می‌شود.

سید حسین مرتضوی با بیان اینکه تشکیل شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر در ادارات بسیار مفید واقع شده است، افزود: تمام ادارات کل از شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نخبگان در موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت نخبگان هم هیئت اندیشه‌ورزی شکل‌گرفته است. امروز مقدمه کار برای شکل‌گیری شوراهای امر به معروف در همه دستگاه‌های دولتی و مردم‌نهاد با قدرت پیش می‌رود.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) بجنورد با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر اخلاقی، فقهی، سیاسی، اجتماعی و نقش محوری و اساسی در جامعه دارد، اظهار داشت: دین مبین اسلام بر امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید خاصی دارد و ضمن این‌که خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) در این خصوص توصیه‌هایی داشته‌اند و در نظام جمهوری اسلامی نیز امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر سفارشات بسیاری کرده‌اند.

مرتضوی تصریح کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد یا به آن بی‌توجهی شود شاید مسلمانان معروفات و منکرات خود را فراموش کنند و اگر معروفات و منکرات گفته نشود مردم نخواهند فهمید.

وی، قانون امربه‌معروف و نهی از منکر را در عرصه‌های مختلف مهجور و مظلوم دانست و افزود: این قانون در عرصه‌های مختلف مظلوم واقعه شده که از ضعف مسئولان در نظام نشأت می‌گیرد و حتی شناخت کافی به امربه‌معروف و نهی از منکر وجود ندارد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی شناسایی منکرات مانع اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر و عوامل عدم تشکیل جامعه اسلامی را خواستار شد و گفت: امروز اگر مدعی عزاداری برای امام حسین (ع) هستیم حق این است که از سیره این بزرگوار درس بگیریم و در قدم اول وارد موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر شویم.

وی تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری در مورد امربه‌معروف و نهی از منکر از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه ویژه ایشان به اصل هشتم قانون اساسی دارند.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) بجنورد بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش برای تشکیل دولت و جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: بنا بر بیان رهبر معظم انقلاب نه دولت اسلامی داریم و نه جامعه اسلامی و تا زمانی که بین اقشار و آحاد مردم امربه‌معروف و نهی از منکر ایجاد نشود دولت اسلامی هم‌شکل نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین و رکن رکین تشکیل دهنده دولت و جامعه اسلامی احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است، افزود:  مادامی‌که فاصله بین اقشار و فاصله بین آحاد مردم و دولت‌مردان به‌گونه‌ای باشد که انجام امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه امکان‌پذیر نباشد٬ دولت و جامعه اسلامی تشکیل نخواهد شد.

مرتضوی با تأکید بر اینکه نمی‌توان شعار رهرو حسین(ع) را سر داد اما عمل حسینی نداشته باشیم، گفت: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین آمر به معروف و ناهی از منکر جهان اسلامی و تاریخ بشریت شد و جان خود را در طبق اخلاص برای احیا امربه‌معروف و نهی از منکر تقدیم دین خدا کرد.

وی خاطرنشان کرد:  امروز اگر مدعی عزاداری برای امام حسین(ع) هستیم حق این است که از سیره عملی سرور آزادگان درس بگیریم و در گام اول در مقام عملی وارد موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر شویم و بعد از آن می‌توان ادعا کرد که رهرو و شیعه نابی برای حضرتش  هستیم .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha