سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: با وجود ظلم‌های مختلفی که در حق اهل بیت(ع) می‌شود مسیر امام حسین علیه‌السلام فراموش‌شدنی نیست و اکنون هر فردی باید جایگاه خود را در این مسیر پیدا کند، نیروهای مسلح و حزب‌اللهی ایران اسلامی سهم بزرگی در این مسیر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان آمادگاه شهید فراشاهی که در سالن محراب انجام شد، با بیان اینکه باید از درس‌های عاشورا در امور مختلف زندگی خود به صورت گسترده استفاده کنیم، اظهار کرد: عاشورا و ایام محرم فقط به انجام عزاداری محدود نمی‌شود بلکه عزاداری باید در کنار درس‌آموزی مورد توجه قرار گیرد؛ امام حسین(ع) به شهادت نرسیدند که گریه‌های محبان را بدون دست‌یابی به معارف الهی شاهد باشند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: امام حسین علیه‌السلام به شهادت رسیدند تا زمانی که اشک‌ها جاری می‌شود قلب‌ها نیز معارف اهل بیت(ع) را بپذیرند؛ امیدواریم نیروهای آمادگاه شهید فراشاهی با توجه به معرفت و بصیرتی که دارند به میزان خود از ظرفیت و داستان کربلا استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین علیه‌السلام در کربلا سه دسته دشمن داشتند، عنوان کرد: برخی با جسم و بدن ایشان دشمنی می‌کردند که این افراد بدترین ظلم‌ها و جسارت‌ها را نسبت به بدن فرزند پیامبر اسلام(ص) روا داشتند، در دید مردم این دسته از جنایت‌کارترین افراد محسوب می‌شوند در حالی که از نظر خطرآفرینی برای واقعه کربلا این افراد کم خطرترین افراد هستند چرا که آنها نه تنها با کار خود ارزش امام حسین علیه‌السلام کم نکردند بلکه جایگاه ایشان را نزد مردم افزایش دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: دسته دوم افرادی بودند که به قبر امام حسین علیه‌السلام نیز ظلم کردند و مقابل زائران و محبان ایشان ایستادگی می‌کردند که خطر این افراد از گروه نخست نیز بیشتر است، اکنون نیز وهابیت در این دسته هستند چرا که این افراد با بارگاه اهل بیت(ع) دشمنی خاصی دارند.

وی از مخالفان با هدف و راه اهل بیت(ع) به عنوان سومین گروه دشمنان امام حسین علیه‌السلام نام برد و گفت: این افراد می‌خواستند که هدف و مکتب امام حسین علیه‌السلام از بین برود تا ایشان چراغ راه بشریت نباشند، امکان دارد این گروه با جسم امام حسین علیه‌السلام نیز مشکلی نداشته باشند که بنی‌امیه نیز از جمله این گروه هستند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در دوران کنونی نیز برخی خط بنی‌امیه را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: برخی از افراد به زیارت امام حسین علیه‌السلام نیز می‌روند اما با هر قدرتی که بتوانند از انعکاس پرتو قیام و هدف ایشان در عالم جلوگیری می‌کنند.

وی یادآور شد: با وجود ظلم‌های مختلفی که در حق اهل بیت(ع) می‌شود مسیر امام حسین علیه‌السلام فراموش‌شدنی نیست و اکنون هر فردی باید جایگاه خود را در این مسیر پیدا کند، نیروهای مسلح و حزب‌اللهی ایران اسلامی سهم بزرگی در این مسیر دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با جسم امام حسین علیه‌السلام، بارگاه و هدف ایشان مخالف هستند، گفت: برای رسیدن به این هدف نمی‌توانند به صورت مستقیم مردم را از عزاداری دور کنند اما تلاش می‌کنند که مردم را از ماهیت قیام امام حسین علیه‌السلام دور نگه دارند.

وی با بیان اینکه برخی از افراد بدون توجه به اهداف اصلی قیام عاشورا در مجالس عزاداری به مباحث جانبی می‌پردازند، تصریح کرد: با طرح مباحث جانبی راه حضرت عباس علیه‌السلام را کور می‌کنند؛

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با اشاره به اینکه در داستان جنگ تحمیلی از سیدالشهدا علیه‌السلام الگوبرداری کردیم، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ‌در بستر عاشورا قیام و در این بستر توانست به پیروزی برسد چرا که تومار رژیم شاهنشاهی به برکت مجالس و مسیر امام حسین علیه‌السلام برچیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی امروزه به رویش‌های بسیاری رسیده است، عنوان کرد: اکنون جوانانی همانند شهید حججی که دوران جنگ و امام خمینی(ره) را مشاهده نکردند، به صورتی مقابل  دشمنان ایستادگی می‌کنند که دنیا حیرت‌زده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از تلاش برخی برای حذف نام شهید فهمیده از کتاب‌های درسی یاد کرد و ادامه داد: به دنبال حذف شهید فهمیده بودند اما نام شهید حججی مطرح شد که دیگر نمی‌توانند آن را انکار کنند، پیام و درس عاشورا این است که در این مکتب مانده و فرزندان خود را حسینی تربیت کنیم تا بتوانیم تحقق اهداف اسلام را دنبال کنیم و مکتب‌های باطل را از بین ببریم.
همچنین، در ابتدای این دیدار مهران زرین‌زاده فرمانده قرارگاه شهید فراشاهی با اشاره به اینکه این آمادگاه یکی از آمادگاه‌های مهمات اصلی جمهوری اسلامی ایران اسلامی است، اظهار کرد: در راستای ماموریت‌های تدارک مهمات برای یگان‌های مختلف ارتش و سپاه یکی از سنگین‌ترین ماموریت‌ها را این مجموعه بر عهده دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha