جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احلی من العسل

حوزه/ همزمان با ششمین روز از ماه محرم همایش لبیک نوجوانان لرستانی به حضرت قاسم بن الحسن (ع) با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه و آموزش و پرورش استان لرستان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد؛در این سوگواره که با شرکت قریب به 5 هزار دانش آموز لرستانی در حسینیه عاشقان ثارالله (ع) برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع حرم شهید محسن حججی، بیان داشت: قیام مکتب سرخ حسینی قیامی سراسر درس آزادگی است،  این مکتب الگوی آزادگان جهان است.

وی با بیان این که امروز نیز جوانان آزاده انقلاب اسلامی به تاسی از مولای آزاده جهان جان خود را در راه دفاع از مکتب راستین اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب شیعه در طبق اخلاص می گذارند، خاطر نشان کرد: خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای عزیز مدافع حرم برای امنیت و آسایش و آرامش روزافزون مردم میهن اسلامی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به این که امروز نوجوانان و جوانان این مرز و بوم نیز باید با الگوگیری از نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم (ع) و شهدا در دفاع از آموزه های دینی، اخلاق و ارزش ها کوشا باشند، یاداور شد: وفا، پایداری، دفاع از ولایت، رادمردی، شجاعت و ... از جمله درس هایی است که جوانان امروز باید از شهدای کربلا، دفاع مقدس و شهدای حرم بیاموزند.

دریکوند با اشاره به اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب با به کارگیری توطئه های شوم فرهنگی، درصدد تضعیف اعتقادات جوانان و تضعیف روحیه شهادت طلبی آنان هستند، گفت: جوانان این مرز و بوم با روحیه ولایی و اعتقادی راسخ همواره در دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلام و مکتب تشیع جان خود را نیز فدا خواهند کرد.

در این مراسم دانش آموزان به ذکر عزاداری برای سید و سالار شهیدان اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش و با نوجوان دشت کربلا تجدید پیمان نمودند.   

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha