جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش «نقش حوزه علمیه در عصر حاضر» در بیروت

حوزه/ اولین همایش سالانه نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در لبنان با عنوان «نقش حوزه علمیه در عصر حاضر» برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اولین همایش سالانه نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در لبنان با عنوان «نقش حوزه علمیه در عصر حاضر» با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه برگزار شد.

این همایش با همکاری تعدای از حوزه های علمیه لبنان و حضور طلاب، فضلا و اساتید حوزوی برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این همایش حجت الاسلاوم والمسلمین عليرضا بى‌نياز ضمن عرض خیرمقدم از همکاری و حضور روحانیون قدردانی کرد.

در ادامه آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت همایش «نقش حوزه علمیه در عصر حاضر» گفت: حوزه های علمیه برای تقویت نقش خود در دوران معاصر به این بحث نیاز دارند.

این همایش در دونشست به کار خود ادامه داد که شامل «شیوه‌های آموزش در حوزه – رویکردهای ارزیابی» و « حوزه علمیه و واقعیت اجتماع- رویکردهایی به سمت نقش مطلوب» بود.

در نشست نخست که به مدیریت استاد سيد محمد مرتضى برگزار شد حجج اسلام آقایان سيد علي حجازي، شيخ حسّان السویدان، شيخ فادي ناصر و سيد علي الموسوي به ترتیب در موضوعات اسلوب های تعلیم حوزوی، متون درسی، تخصص علمی، آموزش پژوهش محور صحبت کردند.

همچنین در نشست دوم که به مدیریت استاد سيد نجيب خلف برگزار شد حجج اسلام آقایان شيخ إبراهيم بدوي، شيخ أمين سعد، شيخ صادق النابلسي و شيخ حسن الهادي به ترتیب در موضوعات حوزه علمیه و معاصر بودن، نقش حوزه در هدایت فعالیت‌های اجتماعی، حوزه و واقعیت زندگی اجتماعی و اتحاد و تنوع منطقه ای در حوزه صحبت کردند.

در خاتمه نیز حجت الاسلام شيخ محمد زراقط دبیر علمی همایش با قرائت بیانیه پایانی بر اهمیت برگزاری این همایش در سال آینده تاکید کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha