جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام حسین (ع)

حوزه/در همایش «روز حسین» که در دانشگاه فدرال اردو در شهر کراچی پاکستان برگزار شد، سخنرانان از مجلس وحدت مسلمین پاکستان و علمای اهل تشیع، خواستار ترویج و توسعه ایدئولوژی حسینی به ویژه در میان دانشگاهیان شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nation، سخنرانان در همایش «روز حسین» در دانشگاه هنر، علوم و فناوری فدرال اردو در کراچی پاکستان، از دولت خواستند اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را به برجسته سازی شخصیت امام حسین (ع)، خانواده و همراهان ایشان و واقعه کربلا تشویق کنند.

در همایش روز حسین که توسط سازمان دانشجویان امامیه در دانشگاهی در کراچی در ایالت سند پاکستان برگزار شد، سخنرانان در جمع دانشجویان اعلام کردند: خاطره محرم در قلب‌ تمامی مسلمین زنده است و منبع الهام، شجاعت و حرکت قهرمانانه برای ایستادگی علیه شیاطین است.

حجت الاسلام احمد اقبلا معاون دبیر مجلس وحدت مسلمین، حجت الاسلام غلام عباس، حجت الاسلام یوسف حسین، عقیل انجم و ظفر اقبال از سخنرانان این همایش برگزار شده در دانشگاه بودند.

سخنرانان اعلام کردند: امام حسین (ع) تلاش کرد تا چهره واقعی اسلام و حقیقت الهی را حفظ کند. امام حسین (ع) جهان به دلیل مبارزه دفاعی بی نظیرش در کربلا اکنون در جهان به عنوان نماد انقلاب، تغییر و قیام علیه حکومت ظلم و ستم تبدیل شده است.

واقعه کربلا، روشن کننده حق از باطل

در این سخنرانی‌ها همچنین گفته شد: جنگ میان حق و باطل از زمان حضرت آدم (ع) بوده و تا امروز برای بقای بشریت ادامه داشته است. تاریخ شاهد این حقیقت است کسانی که در مبارزه حق و باطل طرف باطل را گرفته و در ظاهر پیروز می‌شوند، همیشه در نهایت شکست خورده هستند و  واقعه کربلا خط نمایانی میان حق و باطل کشید که تا روز قیامت باقی خواهد ماند.

ایدئولوژی حسینی توسعه پیدا کند

سخنرانان در این همایش بر مسئله توسعه ایدئولوژی امام حسین (ع) تاکید کرده و گفتند: ایدئولوژی حسینی، ایدئولوژی تربیت درست و مبارزه برای عدالت است و باید ترویج پیدا کند. هم اکنون که تمام جهان اسلام در هرج و مرج دچار شده، ما از دانشجویان می‌خواهیم نقش‌شان را برای بهتر سازی شرایط در جهان اسلام ایفاء کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha