پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آموزه‌های امام حسین (ع) نور هدایت برای تمام بشریت هستند

حوزه/ وزیر شیعه کشمیری در نشست یادبود واقعه کربلا در حسینیه ابوالفضل العباس در سرینگر، با تاکید بر اهمیت عاشورا آموزه‌های امام حسین (ع) را نمونه درخشانی از شکیبایی و تحمل و نور هدایت و راهنما برای تمام بشریت عنوان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailykashmirimages، وزیر کشمیری در همایشی که به مناسبت یادبود واقعه کربلا در حسینیه ابوالفضل العباس در شهر سرینگر در کشمیر برگزار شده بود، با تاکید بر اهمیت روز عاشورا گفت: جان‌فشانی و ایثار شهدای کربلا یک پیام جهانی صبر، عزم، بردباری و از خودگذشتگی برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت در پی داشت.

مولوی عمران رضا انصاری وزیر شیعه فناوری اطلاعات، آموزش فنی و خدمات جوانان و ورزش در کشمیر گفت: واقعه کربلا درسی برای همه خوبان تاریخ است که حق در نهایت بر باطل غلبه می‌کند. امام حسین (ع) با شهادت خود در کربلا درس جاودان و ماندگاری برجی گذاشت که کرامت، حقیقت و عدالت از هر چیز دیگر در زندگی بااهمیت‌تر است.

وی گفت: آموزه‌های امام حسین (ع) نمونه درخشانی از شکیبایی و تحمل و نور هدایت و راهنما برای تمام بشریت است.

این وزیر شیعه کشمیری مردم را به پیروی از راه آن امام بزرگ برای داشتن یک زندگی پرعزت سوق داد.

گفتنی است این مراسم ابتدا با قرائت آیاتی از قرآن مجید آغاز شده و شامل مرثیه خوانی برای شهدای عاشورا  نیز بود. در ادامه نیز دسته عزاداران حسینی با حضور مردان، زنان و کودکان سیاه پوش در بزرگداشت شهدای کربلا به راه افتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha