پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماز ظهر عاشورا

حوزه/مسئول ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در راستای اهداف قیام سید و سالار شهیدان در ۲۵ نقطه استان اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی قیام عاشورا اقامه نماز بوده است اظهار داشت: هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در 25 نقطه استان اقامه می‌شود.

وی افزود: در راستای اهداف قیام و جنبش ظلم ستیزانه امام حسین (ع) نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در مساجد، مصلی ها و صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری و جمعیت سوگوار برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری باشکوه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرهای استان انجام شده است و دستگاه‌های متولی و همکار با ستاد اقامه نماز نسبت به وظایف خود آشنایی لازم را کسب کرده‌اند.

وی گفت: با توجه به اجتماع عزاداران حسینی در روز تاسوعا در مصلای بزرگ امام خمینی بجنورد٬ نماز ظهر تاسوعا در این محل به امامت نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اقامه می‌شود.

مسئول ستاد اقامه نماز خراسان شمالی اظهار داشت: به هیئت­‌های مذهبی توصیه شده در هنگام اذان ظهر در مراسمات  تاسوعا و عاشورای حسینی توقف کرده و نماز ظهر را اقامه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در روز تاسوعا نیز مرم در مصلی مرکز استان تجمع می‌کنند و نماز ظهر تاسوعا را در همان محل برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد گفت: نماز ظهر عاشورا در بجنورد مرکز استان، در 6 نقطه شامل؛ ضلع شمالی و شبستان امامزاده سید عباس (ع)، مقابل مسجد امیرالمؤمنین کرمانی‌ها، مقابل مسجد پیامبر اعظم (ص) در روبروی درمانگاه امام سجاد (ع)، مقابل مجموعه ورزشی شهید علیدخت و جوار میدان دفاع مقدس برگزار می‌شود. 

وی بیان داشت: مراسم اصلی عاشورای حسینی در ضلع شمالی امامزاده سید عباس (ع) با مداحی و زیارت عاشورا و سپس سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار و با نماز جماعت ختم می‌شود. 

مسئول ستاد اقامه نماز خراسان شمالی افزود: همچنین تمهیدات لازم برای بهداشت و وضوی نمازگزاران و هیئت‌های عزاداری نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: توجه به اقامه نماز اول وقت در ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، مهم‌ترین رسالت قیام امام حسین(ع ) است که امیدواریم همگان به این موضوع توجه کافی را داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی فرد مکان اقامه نماز ظهر عاشورا در برخی از شهرهای استان خراسان شمالی را به شرح ذیل اعلام کرد:

 شهرستان

محل برگزاری

امام جماعت

آشخانه

امام‌زاده دلاور

حجت‌الاسلام‌ احمدزاده

اسفراین

میدان امام

حجت‌الاسلام‌ محمدیان

درق

مزار شهدای درق

حجت‌الاسلام‌ محمدی

پیش قلعه

گلزار شهدا

حجت‌الاسلام‌ محزون

تیتکانلو

مسجد حضرت ابوالفضل (ع)

حجت‌الاسلام‌ نادعیزاده

حصار

حسینیه شهدا

حجت‌الاسلام‌ قربانی

جاجرم

حسینیه اعظم جاجرم

حجت‌الاسلام‌ موسوی

راز

میدان معلم

حجت‌الاسلام‌ نوروزی

سنخواست

امام‌زاده یا مسجد جامع

حجت‌الاسلام‌ سعیدی

شوقان

مسجد فاطمه الزهرا

حجت‌الاسلام‌ معصومی

غلامان

مسجد یا خیابان

حجت‌الاسلام‌ سلیمانی

فاروج

چهارراه رضوی

حجت‌الاسلام‌ قلیزاده

قاضی

حسینیه شهدا شهر قاضی

حجت‌الاسلام‌ شریعتی نژاد

گرمه

حسینیه سید الشهدا

حجت‌الاسلا ابراهیمی

شیروان

مصلی شیروان

حجت‌الاسلام‌ کوثری

صفی آباد

خیابان امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام‌ تقوی

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha