پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام زکریا نیکویی - بسیج رسانه

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه بسیاری از روحانیون در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشتند، گفت: روحانیون در هر نهضتی که ماهیت اسلامی دارد پیشتاز بوده‌اند.

حجت‌الاسلام زکریا نیکویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس و جهاد فی سبیل الله اظهار داشت: جهاد در راه خدا و دفاع از حریم اسلام و میهن اسلامی تا مرز شهادت، وظیفه‌ای الهی و آرمانی انسانی است که ملت همیشه در صحنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از قشرهای گوناگون این وظیفه را در طی سال‌های دفاع مقدس به‌خوبی ایفا کردند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه در بین این شهیدان زنده که در صفوف مقدم جهاد نام خود را ثبت کردند و گوی سبقت ربوده‌اند، جمعی از روحانیون هستند که خون پاک خود را با خون دیگر شهدا به هم‌آمیخته و در صف مقدم جبهه‌های ایمان و عمل پیشتاز بوده‌اند، تصریح کرد: روحانیون همیشه در فراز و نشیب تاریخ با مردم بوده، زبان آن‌ها را فهمیده و به درد آنان مرهم می‌گذاشتند و حقشان را از طبقه ظالم می‌گرفتند.

وی افزود: جامعه روحانیت با آه یتیمان دم ساز و با ناله ضعفا و فقرا هم راز بوده و همیشه کمک‌حال محرومین و مستضعفین بودند و مردم مسلمان به‌خصوص شیعه زحمات روحانیت نادیده نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام نیکویی با اشاره به اینکه روحانیون در هر نهضتی که ماهیت اسلامی و مردمی داشته، پیشتاز بوده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های حضور و بروز روحانیت، دوران دفاع مقدس و در عرصه‌های عملیات‌های متعدد بوده است؛ روحانیت علاوه بر حضور در جبهه، در تریبون‌هایی که در اختیار داشتند، به ترغیب مردم برای حضور در جنگ تحمیلی می‌پرداختند و چون ملت به آنان اعتماد داشتند، این سخنرانی‌ها اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از روحانیون در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشتند، گفت: روحانیون در تقویت روحیه و بنیه دفاعی رزمندگان و خنثی کردن توطئه‌های دشمن نقشی ارزنده داشته‌اند و رزمندگان دلاور و شجاع ما با روحیه مثال‌زدنی در کنار روحانیون نگذاشتند یک وجب از این خاک به تصرف دشمن درآید و اگر زحمات و حضور روحانیون در جبهه‌ها که نتیجه فضای معنوی و روحانی و آمیخته به عشق خدا و اهل‌بیت (ع) نبود امروز هم کشور درگیر جنگ بود.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج رسانه کشور با اشاره به اینکه متأسفانه برخی واقعیت‌های مربوط به حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس برای مردم بازگو نشده است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید ارزش‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس به‌خصوص روحانیون را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کنند.

وی با بیان اینکه آمار شهدای روحانی بالغ‌بر 4 هزار و 350 نفر است و این رقم غیر از آمار روحانیت شهیدان مدافع حرم است، افزود: این آمار که ما هم قصد به رخ کشیدنش را نداریم یک پیام دارد و آن این است روحانیون همیشه در عرصه خون و خطر همراه با مردمش بوده است و خود را سپر بلای مردم کرده و سینه‌اش را سپر دفاع از مردم قرار داده است و علت پیوند همیشگی مردم و روحانیت نیز همین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha