شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام صادقی سرایانی

حوزه/ روحانی بسیجی و جانباز جنگ تحمیلی با اشاره به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، تاثير عاشورا و كربلا و عشق به امام حسين(ع) را عامل پيروزي بر دشمنان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام صادقي سراياني در سلسله جلسات اخلاق اداري وي‍ژه کارکنان مركز مديريت حوزه علمیه خراسان امروز با اشاره به هفته دفاع مقدس ابرازكرد: اين هفته  از نظرات مختلف قابل بحث و بررسي می باشد اما از مهمترين عوامل قابل بررسي آن، تاثير عاشورا و كربلا در اين دفاع مقدس بوده است.

وي با اشاره به جرايد چاپ شده در سال 1383 از مايكل بروان، از فرماندهان آمريكايي و رژيم غاصب صهيونيستی ، گفت: وي در مقاله اي نسبت به ايران و انقلاب اينگونه اعتراف كرده است كه «پس از انقلاب ما فكر كرديم يك حركت مذهبي و مردمي صورت گرفته است كه فقط جنبه داخلي دارد اما پس از پيروزي انقلاب آثار آن را در عراق با شهادت امام موسي صدر، كويت، پاكستان، لبنان و ... مشاهده كرديم.»

این جانباز دفاع مقدس با توجه به اعترافات اين فرمانده افزود: وی ابراز  می کند که طي جلساتي در تورنتو، واشنگتن و اورشليم به اين مساله پي برديم كه ما در خصوص پيروزي انقلاب ايران و خروج شاه از اين كشور اشتباهاتي داشتيم و نتيجه گرفتيم كه انقلاب اسلامي ايران چشمه هايي دارد كه دائما از آن تغذيه و سيراب مي شود و مهمترين عامل محرم و عاشورا است.

حجت الاسلام صادقي سراياني در ادامه اضافه كرد: دشمنان ايران و اسلام بارها اعتراف كرده اند كه «اگر بخواهيم انقلاب را در ايران ضعيف كرده و نفوذ در اين كشور داشته باشيم بايد محرم و عاشورا را از آنها بگيريم.»

تحريف كربلا و عاشورا

اين جانباز دفاع مقدس با اشاره به شواهد به دست آمده از سال 83 مبني بر نفوذ دشمن در برخي از مناسبات مذهبي مسلمانان، ادامه داد: دشمنان اسلام و ايران اسلامي در آن سال بيش از چهل ميليون دلار در ايران و پاكستان هزينه كردند تا بتوانند در مراسم عاشورا و محرم تحريف ايجاد كنند.

وي بيان كرد: براساس دست نوشته هاي به دست آمده از دشمنان، آنها بر اين عقيده هستند كه تنها چيزي كه مي تواند عاشورا و كربلا را از بين ببرد، تحريف آن است. لذا بر اين كار ممارست ويژه اي دارند و هر ساله نيز حمايت هايي براي آن در نظر گرفته اند.

حجت الاسلام صادقي سراياني با اشاره به زيربناي برخي از شبهات از طرف دشمنان اسلام، گفت: در سال هاي اخير دست هايي در امور مداحان و منبر هاي مذهبي يافت شده كه نفوذ دشمن در اين قضيه روشن می سازد که به همین علت بايد بيشتر از پيش در اين گونه مراسم ها نظارت و مراقبت داشت.

اين رزمنده جنگ تحميلي با طرح اين سوال که چه چيزي موجب مي شود كه يك فرد انقلابي دست خوش شبهات و تغيير شود؟ افزود: دست هاي پشت پرده خارج از ايران و حمايت هاي بي شائبه براي جذب طرفدار، دليل واضح و روشني براي اين قضيه است.

عشق به حسين(ع) رمز پيروزي

حجت الاسلام صادقي سراياني در ادامه به ديگر اعترافات به دست آمده از فرماندهان آمريكايي اشاره كرد و گفت: آنان به این نکته اشاره دارند که نیرو و فعالیت های جبهه هاي ايران در زمان جنگ با اسامی مختلفی همچون گردان هاي سيدشهدا، لشكر 14 امام حسين(ع) و ... بوده است و گويا حسين بن علي(ع) بعد از هزار و چهارصد سال در این جنگ حضور دارد و از نظر فيزيكي و معنوي پيروز شده است.

وي با اشاره به روحیه عاشورایی و حسینی اسیران دوران دفاع مقدس، افزود: دشمنان بارها اعتراف مي كردند كه «حسين و خميني با شما كاري كردند كه حتي اگر بابدترين شكنجه ها شما را مجازات كنيم باز هم، همه‌ ذرات وجودي تان نام حسين را مي گويد.»

جانباز دفاع مقدس با تاكيد بر اينكه عشق به امام حسين(ع) تنها دليل زنده نگه داشتن و مقاومت جبهه هاي دفاع مقدس بود، خاطرنشان كرد: كمرنگ كردن ارزش هاي دفاع مقدس و محرم و عاشورا كاري است كه امروزه دشمنان كمر همت براي آن بسته اند بنابراین با ترويج اين فرهنگ بايد توطئه هاي آنها را نابود كرد.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمين نوايي، معاون فرهنگي اجتماعي حوزه علميه خراسان نيز از اين جانباز هشت سال دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس تقدير و تجليل كرد.
 
انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha