جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با حجت الاسلام ایرانی

حوزه/ حجت الاسلام ایرانی گفت: فرهنگ از مناطق بزرگ تر و پیشرفته تر به مناطق کوچکتر انتقال پیدا می کند. یعنی فرهنگ تهران بر مراکز استان ها و فرهنگ مراکز بر سایر شهرستان ها و فرهنگ شهرستان ها بر روستا ها اثر می گذارد. لذا در کار تبلیغی جهادی نباید از مراکز غافل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، امروز در نشستی با حجج الاسلام نادری و نجم­ صادقی، مسئولین گروه جهادی امام منتظر، ضمن تقدیر و تشکر از این گروه جهادی، بر اهمیت حرکت های جهادی و لزوم جلودار بودن حوزه و روحانیت در این حرکت ها تأکید کرد و اظهار داشت: واقعیت این است که اگر حوزه و روحانیت کوتاهی کنند، هیچ کس دغدغه مسائل دینی را نخواهد داشت. چنانچه می بینید اگر مقام معظم رهبری در مسایلی مانند 2030، افزایش جمعیت و... ورود نمی کردند، صدایی از کسی در نمی آید.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه در کار جهادی اهمیت شهر از روستا بیشتر نباشد، کمتر نیست، افزود: فرهنگ از مناطق بزرگ تر و پیشرفته تر به مناطق کوچکتر انتقال پیدا می کند. یعنی فرهنگ تهران بر مراکز استان ها و فرهنگ مراکز بر سایر شهرستان ها و فرهنگ شهرستان ها بر روستا ها اثر می گذارد. لذا در کار تبلیغی جهادی نباید از مراکز غافل شد.

وی خاطر نشان کرد: در تبلیغ درون شهر نیز باید توجه داشته باشیم، اگر ۲۰۰-۳۰۰ نفر در مراسمات مسجدی شرکت می کنند و پای منبر می نشینند، هزاران نفر بیرون از مساجد به دسته های عزاداری می پیوندند و در مسجد فرصت تبلیغ نسب به آنها وجود ندارد. لذا مبلغین باید مانند گروه شما جهت حضور در جامعه و ارتباط گیری با مردم پیش قدم شوند.

حجت الاسلام نادری نیز در این نشست از برگزاری طرح «خیمه های بهشتی» توسط گروه جهادی امام منتظر، خبر داد و اظهار داشت: امسال چهار خیمه در مناطق پر تردد کرمانشاه، به منظور پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی و اعتقادی مردم و ارائه مشاوره به آن ها برپا شده است.

وی افزود: این خیمه ها که در مناطق پرتردد کرمانشاه برقرار می باشد با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. به ویژه که مبلغین حاضر در خیمه ها از سطح بالای علمی برخوردارند که همین امر موجب رضایتمندی مراجعین شده است.

حجت الاسلام نادری با اشاره به حمایت ضعیف برخی از ارگان ها از این گروه گفت: امسال گروه جهادی امام منتظر حتی برای تامین اسکان و تغذیه اعضای خود به مشکلات جدی برخورده است و مبلغین، حق التلبیغی که اداره اوقاف به آنها هدیه می دهد را صرف برپا ماندن گروه می کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha