جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله آل آقا

حوزه/ در رابطه با فتنه ۸۸ برخی نزد رهبر معظم انقلاب وساطت می کنند، اما ایشان از حق کوتاه نمی آیند. چرا که هنوز سران فتنه اظهار پشیمانی نکرده اند و بر حرف باطلشان اصرار دارند. عفو مخصوص کسی است که اقرار نماید نه کسی که به اشتباهش افتخار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین آل آقا در درس اخلاق مدرسه امام خمینی (ره) کرمانشاه با تأکید بر لزوم وجود الگوی عملی در امور تربیتی، امام حسین (ع) را از جمله بهترین الگوها نامید.

این استاد حوزه یکی از ویژگی های بارز سید الشهداء (ع) را عفو و بخشش دیگران دانست و عنوان کرد: امام حسین (ع) در روز عاشورا برخی از افراد سپاه مقابل را که دیگر توان جنگ نداشتند نمی کشت و رها می کرد.

وی با اشاره به حدیث «العفو تاج المکارم» از امام سجاد (ع) اظهار داشت: گذشت مانع بسیاری از صفات و افعال نامناسب می شود. برای مثال کسی که اهل گذشت است دچار کینه نمی شود، ناسزا نمی گوید، خون بی گناهی را نمی ریزد و...

حجت الاسلام والمسلمین آل آقا ادامه داد: باید بدانیم در چه مواردی باید و در چه موردی نباید گذشت کرد. برخی در جاهایی که نباید، گذشت می کنند و در جای دیگری که باید از خطای غیر بگذرند، نمی گذرند.

وی اضافه کرد: در روایات آمده که در سه جا نباید گذشت کرد، یکی در رابطه با کسی که بر خطایش اصرار دارد. دوم جایی که به دین لطمه وارد می شود و سوم جایی مومن خوار شود.

این استاد  حوزه خاطر نشان کرد: در رابطه با فتنه 88، برخی نزد رهبر معظم انقلاب وساطت می کنند، اما ایشان از حق کوتاه نمی آیند. چرا که هنوز سران فتنه اظهار پشیمانی نکرده اند و بر حرف باطلشان اصرار دارند. عفو مخصوص کسی است که اقرار نماید نه کسی که به اشتباهش افتخار کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل آقا در پایان با تأکید بر اینکه مکتب امام حسین (ع) انسان ساز است، افزود: این مکتب جوانانی را تربیت کرد که 8 سال در جبهه های دفاع مقدس حماسه ها خلق کردند. امروز هم جوانان مکتب حسین (ع) در مقابل دشمن تکفیری ایستاده اند و از حرم اهل بیت (ع) دفاع می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha