شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسیحی تازه مسلمان شده

حوزه/ مسیحی مسلمان شده مکزیکی گفت: به ایران آمده ام تا بصیرت خود را افزایش داده، دین اسلام را کامل بشناسم و با تبلیغ آن در مکزیک، آنجا را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، خوزه لوئیس اهل کشور مکزیک که قریب به ۱۵ سال است از  مسیحیت به اسلام گرویده است، در جمع خبرنگاران بیرجندی بیان کرد: اسم بنده خوزه است، اما اسم اسلامی «محمد حسین علی» را برای خود انتخاب کردم.

 وی با بیان اینکه دین قبلی‌ام کاتولیک بود و 50 سال مسیحی بودم و در آلاسکا زندگی می‌کردم، ادامه داد: وقتی 20 سالم بود به لس‌آنجلس کالیفرنیا رفتم و از آنجا به شیکاگو آمدم و پنج سال در شیکاگو بودم و سپس راهی آلاسکا شدم و حدود 35 سال در آنجا ماندم و دوباره به مکزیک برگشتم.

 لوئیس با بیان اینکه در مکزیک به دنیا آمده ام و ۱۵ سال پیش دین خود را عوض کردم، افزود: در آلاسکا بودم، چند نفر از بچه های افغانستان و پاکستان را ملاقات کرده و مشاهده کردم که هر روز نماز می خوانند.

وی با بیان اینکه صبح، ظهر و شب نماز خواندن این افراد را مشاهده کردم، افزود: تاکنون چنین چیزی را ندیده بودم چرا که در مسیحیت تنها در روزهای یک شنبه به کلیسا رفته و فقط یک ساعت با خدا صحبت می کنیم.

این مسیحی تازه مسلمان شده بیان کرد: این افراد افغانستانی و پاکستانی از نماز خواندن شان برایم گفتند و کتابی به نام «چهل حدیث» را برای آشنا شدن با اسلام به من دادند و  وقتی اشتیاق مرا برای مسلمان شدن دیدند، مرا به میان جمع خود دعوت کرده و از من خواستند زانو زده و دو بار «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ» را تکرار کنم.

پنج سال پولم را برای شرکت در راهپیمایی اربعین جمع کردم

وی با بیان اینکه بنده عاشق حضرت محمد(ص)، امام حسین(ع) و امام علی(ع) هستم، گفت: می‌خواهم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنم و راهی کربلا شوم، من پنج سال پولم را جمع کردم تا در این راهپیمایی حضور داشته باشم.

این مسیحی تازه مسلمان شده با بیان اینکه درباره شخیت امام علی(ع) و امام حسین(ع) مطالعات زیادی کردم، گفت: امام حسین (ع) فرزند علی و فاطمه و نوه پیغمبر است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در مدینه زندگی می کرد و خلیفه یزید با نوشن نامه ای از وی خواست تا با او بیعت کند.

لوئیس با بیان اینکه یزید به امام حسین(ع)  گفت اگر با من بیعت کنی به تو ثروت، پول و مقام می دهم اما امام حسین(ع) نپذیرفتند: بیان کرد: امام حسین(ع) به ما درس داده، که باید در راه مستقیم حرکت کنیم، قوانین خدا را زیر پا نگذاریم و به مادیات دل نبندیم.

وی با اشاره به شخصیت امام علی(ع) بیان کرد: حضرت علی(ع) کسی بود که قرآن را بهتر از همه می فهمید.

لوئیس با اشاره به احادیث پیامبر پیرامون دانش امام علی(ع) بیان کرد: پیغمبر فرمودند «أنَا مَدینَةُ العِلمِ وعَلِیٌّ بابُها، فَمَن أرادَ العِلمَ فَلیَأتِ البابَ. من شهر علم هستم و علی، دروازه آن است. آنکه دانش می خواهد باید از این دروازه درآید».

از آنچه اسلام نهی کرده، دوری می کنم

لوئیس با بیان اینکه در ابتدا اهل سنت بودم افزود: بعد از مطالعه تاریخ اهل بیت و آشنا شدن با امام حسین(ع) به مذهب شیعه روی آوردم.

وی با تاکید بر اینکه من یک مسلمان هستم، افزود: از وقتی مسلمان شده ام، شراب، گوشت خوک و هر آنچه که در اسلام نهی شده است را نمی خورم.

این مسیحی مسلمان شده بیان کرد: من از طریق اینترنت با شیعه آشنا شده و در آن نیز با شخصیت «شیخ قمی» آشنا شده که چیزهای زیادی پیرامون شیعه می گفت، که فیلم ها و سخنرانی های او را نگاه می کنم.

وی بیان کرد: افرادی که مرا مسلمان کردند قرآنی اسپانیایی به من دادند و تاکنون ۱۵ مرتبه قرآن را به زبان اسپانیایی و حدود 15 مرتبه با زبان انگلیسی قرائت کردم.

لوئیس در پاسخ به این سوال خبرنگاران که اسلام چه برتری نسبت به سایر ادیان دارد، اظهار کرد: اسلام یک خدای واحد دارد و این در حالی است که مسیحیت دارای سه خدا هستند.

سوره اخلاص شناسنامه خدا است

این مسیحی مسلمان شده افزود: در دین مسیحیت پدر، پسر و عیسی خدای ما بوده و این در حالی است که دین اسلام فقط خدای یگانه را دارد.

وی با بیان اینکه سوره اخلاص در وصف خداوند آمده است، افزود: وقتی مردم از پیغمبر خواستند که خدا را معرفی کند، خداوند سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» را معرفی کرده که این سوره شناسنامه خداوند است.

لوئیس با بیان اینکه تنها کشوری که جمهوری اسلامی دارد، ایران است، گفت: در این کشور دموکراسی، سوسیالیسم و غیره وجود نداشته و تنها جمهوری اسلامی ایران است.

لوئیس با بیان اینکه در مسیحیت چیزی به نام حلال و حرام نداریم، اظهار کرد: این در حالی است که اسلام برای ما حد و مرز تعیین کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه «مسلمان شدن چه تاثیری بر زندگی اجتماعی و فردی شما گذاشته است»، گفت: اگر کسی به مدت دو هفته و یا یک ماه نماز بخواند، شخصیت وی نیز تغییر می کند.

در کتابخانه ها و کتابفروشی های مکزیک مطلبی در مورد اسلام پیدا نمی شود

لوئیس با بیان اینکه اسلام باعث شده بسیاری از حلال و حرام ها را مراعات کنم، افزود: از زمانی که مسلمان شده ام به سمت کار حرام نمی روم.

وی بیان کرد: در کتابخانه ها و کتابفروشی های مکزیک مطلبی در مورد اسلام پیدا نمی شود و ۹۹ درصد مردم در مورد اسلام چیزی نمی دانند.

جبروت گنبد امام رضا(ع) شگفت انگیزم کرد

این مسیحی تازه مسلمان شده با بیان اینکه یک بار به مشهد رفتم، بیان کرد: برای اولین بار که به حرم امام رضا(ع) رفتم، بزرگی، جلال  بارگاه امام رضا(ع) مرا متعجب و شگفت انگیز کرد.

وی بیان کرد: من فارسی   بلند نیستم بنابراین جلسات عزاداری امام رضا(ع) را از دور نگاه کرده و لذت می بردم اما در آن شرکت نمی کردم.

می‌روم تا مکزیک را برای ظهور امام مهدی(عج) آماده کنم

لوئیس با اشاره به برنامه اش در ایران بیان کرد: من از مکزیک به لندن رفتم و از آنجا به تهران آمدم و می خواهم دو ماه ایران بمانم.

وی با بیان اینکه می خواهم به کوفه، مشهد نجف و کربلا بروم، اظهار کرد: می خواهم دین اسلام را در مکزیک تبلیغ کنم.

این مسیحی تازه مسلمان شده بیان کرد: برای معرفی کردن مکتب نورانی اسلام از اطراف خود آغاز می‌کنم  و می‌روم تا مکزیک را برای ظهور امام مهدی(عج) آماده کنم.

وی با اشاره به واکنش خانواده اش نسبت به مسلمان شدندش بیان کرد: در سن ۵۰ سالگی مسلمان شدم و از چهار سال پیش نیز با مذهب شیعه آشنا شدم و بعد از مسلمان شدن همسر و فرزندانم مرا رها کردند.

مطالعه 200 کتاب برای مسلمان شدن

لوئیس با بیان اینکه فرزندانم نه مسلمان هستند و نه مسیحی، افزود: در حال حاضر یک دختر ۴۶ ساله و پسر ۴۴ ساله دارم که هر کدام در جایی زندگی می کنند و خانواده ام دین ندارند.

وی بیان کرد: حدود ۳۰ سال قبل به دانشگاه مکزیک رفتم تا رشته مهندسی عمران را بخوانم، ولی از آنجا که هزینه دانشگاه زیاد بود بعد از دو سال از دانشگاه بیرون آمدم و به صورت عملی یاد گرفتم و تاکنون پل، تونل و ساختمان ساخته‌ام.

لوئیس با اشاره به جایگاه حجاب در مکزیک بیان کرد: در این کشور حجاب را نمی شناسند و بانوان نیز از حجاب می ترسند، چرا که گمان می کنند حجاب خطرناک است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کتاب اسلامی خواندم که مسلمان شدم، تصریح کرد: زنان باید پوشش مناسب داشته باشند زیرا زن با حجاب احترام بیشتری دارد، در آمریکا و مکزیک زنان حجاب ندارند و کسی هم به آن‌ها احترام نمی‌گذارد.

این مسیحی مسلمان شده مکزیکی گفت: مسلمان شدنم در زندگی اجتماعی بنده بسیار تاثیر گذاشت و پیش از این شراب و گوشت‌های حرام می‌خوردم ولی بعد از آن که مسلمان شدم دیگر از گوشت‌های حرام و شراب استفاده نمی‌کنم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha