پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
IMG۱۱۲۳۲۹۰۹

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی با تاکید بر ضرورت تبیین پیام های عاشورا، گفت: ما باید تفکر جریان ساز امام حسین(ع) و یاران عزیزش را به خوبی مورد مطالعه قرار داده و در راه سنخیت با آن ها تلاش جدی داشته باشیم، چرا که عاشورا جریان هدایتگر دائمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان که در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث معارف عاشورا، گفت: امام حسین(ع) یک تفکر جریان ساز است که باید مورد مطالعه دقیق قرار گیرد.

وی افزود: گریه بر مصیبت های وارد شده بر امام حسین(ع) و اصحاب ایشان بسیار مطلوب است که اگر با معارف ناب حسینی همراه باشد، یک تفکر جریان ساز خواهد بود.

حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد: ما باید تفکر جریان ساز امام حسین(ع) و یاران عزیزش را به خوبی مورد مطالعه  قرار داده و در راه سنخیت با آن ها تلاش جدی داشته باشیم، چرا که عاشورا جریان هدایتگر دائمی است.

وی با بیان این که یاران امام حسین(ع) بالاترین سنخیت را نسبت به ایشان داشتند، چرا که خدایی که می خواندند،دعایی که می کردند و هدفشان با امام(ع) یکی بود، افزود: محبت یکی از جاذبه هایی است که باعث سنخیت می شود که تا جایی که در روایت به این امر اشاره شده که، هر کس با ر آن چه در دنیا به تعلق و محبت دارد، با همان در قیامت محشور می شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ما اگر محبت را در معیت با معرفت نسبت به اهل بیت(ع) داشته باشیم، به سنخیت با آن ها درآمده و اعمال و رفتارمان را با آن ها تنظیم می کنیم تا به یاری خداوند در قیامت هم با این بزرگان محشور شویم.

وی در پایان افزود: اصحاب امام حسین(ع) به سنخیت با ایشان در آمده تا توانستند در صحرای کربلا ایشان را یاری دهند و ما هم اگر می خواهیم امام زمان(عج) را یاری کنیم باید اعمالمان را با ایشان تنظیم کرده تا بتوانیم همواره در رکاب حضرت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha