جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضوهئیت علمی جامعه المصطفی(ص) از سکوت کشورهای اسلامی در مقابل جنایات علیه مردم مسلمان میانمار انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‏ الاسلام والمسلمین ظهر امروز در مراسم عزاداری  در بیت مرحوم آیت‎الله العظمی بروجردی(ره) با انتقاد جدی از کشورهای اسلامی در خصوص خاموش ماندن در مقابل جنایات علیه مسلمانان گفت: دنیا از بین رفته است و برخی از کشورهای اسلامی همچون عربستان موضعی در محکومیت جنایت‌ها علیه مسلمانان میانمار نگرفتند.

وی تصریح کرد: تاکیدات بزرگان دین بر روی امانت داری به حدی است که امام سجاد(ع) فرمودند اگر قاتل پدرم شمشیرش را به امانت پیش من بگذارد، شمشیر را به او برمی‌گردانم.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) افزود: زمانی که رسول اکرم(ص) در سال هفتم هجری برای فتح قلعه خیبر رفت، یک چوپانی که گوسفندان یهودیان را می‌چراند، مسلمان شد و خواست که گوسفندان را در اختیار رسول اکرم(ص) قرار بدهد، اما پیامبر(ص) به آن چوپان گفت که این گوسفندان در نزد تو امانت است و باید آن‌ها را به نزد صاحبانش در قلعه خیبر ببری، این در حالی بود که سپاه اسلام از لحاظ غذایی در مضیقه قرار داشت و در جنگ با یهودیان ساکن در قلعه خیبر بود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) پس از فتح مکه، کلید خانه کعبه را از کلیددار این خانه یعنی عثمان بن طلحه گرفت، پیامبر(ص) پس از پاکسازی خانه کعبه از بت‌ها، کلید را به عثمان بن طلحه بازگرداند، این در حالی بود که او یک شخص مشرک بود، اما رسول اکرم(ص) امانت را بازگرداند و همین اقدام موجب مسلمان شدن عثمان بن طلحه شد.

وی افزود: امام حسین(ع) شجاع ترین شخص در زمان خود بود، در واقعه عاشورا هیچ کس از کوفیان حاضر به جنگ تن به تن با امام حسین(ع) نشد؛ نکته جالب آن بود که تنها یک شخص شامی که این امام را نمی‌شناخت، به جنگ تن به تن با امام حسین(ع) رفت، او پس از زخمی شدن در این جنگ از امام حسین(ع) خواست که او را نکشد، امام هم او را رها کرد

حجت  الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارکرد: نبردهای دینی در اسلام با هدف کشورگشایی و ذلیل کردن مردم نبود، این نبردها ویژگی‌هایی داشت که آن‌ها را از نبردهای دیگر در دنیا متمایز می‌کرد، یکی از ویژگی‌های نبردهای دینی در اسلام امانت‌ داری بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: روایت‌های زیادی در خصوص مهدویت در منابع اسلامی وجود دارد، روایت‌هایی که حتی ابن تیمیه از علمای برجسته وهابی هم این روایت‌ها را قبول کرده است، اما با این وجود شاهد هستیم که در شبکه‌های وهابی به مساله مهدویت حمله می‌شود.

وی با اشاره به طولانی بودن دوران غیبت امام زمان(عج) اظهار کرد: ائمه معصومین(ع) طولانی شدن دوران غیبت امام زمان(عج) را پیش بینی کرده بودند، هر کس در این دوران صبر کند، همچون کسی است که در صفوف سپاه امام حسین(ع) جنگید.

حجت الاسلام والمسلمین وی گفت: در طول تاریخ شاهد برخی از ادعاهای غلط در خصوص مساله مهدویت بودیم، حتی در دوره معاصر هم برخی ادعا داشتند که با امام زمان(عج) ارتباط دارند یا حتی همسر این امام معصوم هستند، متاسفانه برخی از افراد هم ادعاهای این افراد را باور می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha