چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت علی اصغر

حوزه/ هیئات بانوان حزب الله در منطقه جنوب لبنان مراسمی را برای طفل شیرخواره امام حسین (علیه السلام) حضرت علی اصغر (ع) برگزار کردند. این مراسم در شهرک ها و روستا های جنوب هم برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئات بانوان حزب الله در منطقه جنوب لبنان مراسمی را برای طفل شیرخواره امام حسین (علیه السلام) حضرت علی اصغر (ع) برگزار کردند. این مراسم در شهرک ها و روستا های جنوب هم برگزار شد.

شهرک معرکه

در شهرک معرکه، مراسمی به این مناسبت در مجتمع امام رضا (ع) برگزار شد. زنان کودکان خود را با پوشاندن لباس یکدست به این مراسم آوردند. همچنین خانواده های شهدا نیز حضور یافتند.

این مراسم با قرائت قرآن و سرود حزب الله آغاز شد و بعد آن گروه سرودی که پرچم های حسینی به دست داشتند وارد شدند و شعار یا حسین سر دادند.

به دنبال این گروه، دسته ای شمع به دست آمدند و بعد آن گروهی پیکر حضرت علی اصغر (ع) را به صورت نمادین در میان حاضرین تشییع کردند و در پایان این گروه عکس شهدای مقاومت اسلامی را به دست گرفته و در میان جمع حرکت کردند.

الشهابیه

در شهرک الشهابیه، این مراسم در حسینیه شهرک با حضور بانوان آغاز شد. زنان به کودکان خود کفن پوشانده و به پیشانی آن ها پیشانی بند طفل شیرخواره بستند.

این مراسم با تلاوت قرآن آغاز شد و سپس گروهی از بانوان گهواره خالی را به دست گرفته که نشان از خالی بودن گهواره از طفل شیر خواره دارد و به دنبال آن دسته ای از دختران با به دست گرفتن پرچم های حسینی که بر آن "لبیک یا حسین" نوشته شده، در میان جمع حرکت کردند.

بنت جبیل

در شهر بنت جبیل، زنان به همراه کودکان خود در مجتمع "موسی عباس" جمع شدند و برای همدردی و عرض تسلیت به حضرت علی اصغر (ع) اطفال خود را کفن پوش کردند.

این مراسم هم با آیات قرآن آغاز شد و دسته ای شمع به دست و پرچم به دست و گروهی گهواره حضرت علی اصغر را در میان جمع حرکت دادند. در پایان این مراسم سیره امام حسین (ع) بیان شد.

الناقوره

در شهرک الناقوره هم مثل شهرک های دیگر، زنان به همراه کودکان و با پوشاندن کفن و بستن پیشانی بند "لبیک یا ابا عبد الله" در حسینیه این شهرک تجمع کردند.

در این مراسم ضمن قرائت قرآن و حرکت دست های شمع به دست و گهواره به دست در میان حسینه و سینه زنی حسینی، مادران شهدا عکس های فرزندان خود را به دست گرفته و به همراه این دسته ها حرکت کردند.

در این مراسم صحنه شهادت حضرت علی اصغر (ع) اجرا شد و سپس فرزندان شهدا برای پیروی از سیره امام  حسین (ع) و اهل بیت (ع) عهد و پیمان بستند.

این مراسم به همین شکل در شهر ک های " دیر قانون رأس العین، حولا، کفر کل" برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha