پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم شام غریبان در گلزار شهدای قم

حوزه/ رئیس انجمن اوتیسم کاشان از برگزاری راهپیمایی "شام غریبان با کودکان غریب شهر" کوکان عضو این انجمن و خانواده ها آنان در شام غریبان عاشورا خبر داد.

مریم خیامی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  در کاشان اظهار کرد: همزمان با شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام کودکان عضو این انجمن به همراه خانواده هایشان و دیگر شهروندان خیرخواه و نوع دوست، راهپیمایی "شام غریبان با کودکان غریب شهر" را برگزار می کنند.

وی ادامه داد: آغاز این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا از میدان امام حسن مجتبی علیه السلام، خواهد بود و پس از طی مسیرهای چهارراه مدرس، میدان معلم، میدان جهاد در میدان امام حسن علیه السلام  پایان خواهد یافت که پخش تراکت و سخنرانی های کوتاه  نیکوکاران در مسیر حرکت از جمله برنامه های شام غریبان کودکان اوتیسم کاشان خواهد بود

رئیس انجمن اوتیسم کاشان ادامه داد: این حرکت مذهبی و انسان دوستانه، باهدف جهت دهی ورسازماندهی تجمعات مذهبی در مسیر رفع مسائل اجتماعی و ارتباط پایدار نیکوکاران در طول سال با سازمان های مردم نهاد  و به طور خاص، با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه طیف اختلالی اوتیسم شکل می گیرد.

به گفته وی، افرادی که در این راهپیمایی شرکت می کنند طبق گزارش سالهای گذشته به بیش از یک هزار نفر می رسند که باید برای استمرار این حرکت های خود جوش اطلاع رسانی بیشتری انجام شود تا مراسم عزاداری از سینه زنی احساسی و سطحی خارج شده و توجه مردم را به پیام اصلی حماسه عاشورا جلب کند.

خیامی پور یادآورشد :  این مراسم فقط برگزاری شام غریبان و مراسم مذهبی نیست، بلکه فرآیندی است که یک جهت فرهنگی برای عمل به آموزه های امام حسین علیه السلام را به عموم مردم عرضه کند که فرمود: در کارهای نیک بر یکدیگر سبقت بگیرید و به صفات پسندیده خود افتخار کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha