پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسجد الخواجه بحرین

حوزه/ مقامات آل خلیفه مسجد الخواجه در منامه پایتخت بحرین را در شب دهم ماه محرم می بندند. فعالان این اقدام را تلاشی برای جلوگیری از برگزاری بزرگترین نماز که هرساله در شب دهم برگزار می شود، دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مقامات آل خلیفه مسجد الخواجه در منامه پایتخت بحرین را در شب دهم ماه محرم می بندند. فعالان این اقدام را تلاشی برای جلوگیری از برگزاری بزرگترین نماز که هرساله در شب دهم برگزار می شود، دانستند.

مردم بحرینی تلاش می کنند تا این نماز بسیار با شکوه و متضمن موضع گیری های مهم در خصوص مسائل داخلی باشد.

برخی منابع تصریح کردند: این ممانعت از طریق دستوری که اداره اوقاف جعفری_ وابسته به نظام آل خلیفه_ به مسوولین این مسجد ابلاغ شده، انجام گرفت.

مسجد الخواجه در ارتباط با گسترش جنبش دینی عمومی در بحرین ریشه تاریخی دارد.

شایان ذکر است که این نماز بزرگ در منامه در شب دهم محرم، یکی از فعالیت های مهمی است که رهبران دینی و سیاسی از سال ها پیش بر آن تاکید دارند و این فعالیت با آیت الله عیسی قاسم آغاز شد.

آیت الله عیسی قاسم بر مشارکت هیئت علمایی در شب دهم محرم، برپایی نماز جماعت و ایراد سخنرانی گسترده که معمولا در بر دارنده موضع گیری های محکم در خصوص اوضاع داخلی و منطقه ای بود، تاکید داشت.

بعد از آیت الله قاسم، شیخ علی سلمان این فعالیت را ادامه داد.

در مراسم عاشورا، صد ها هزار نفر از مردم بحرین تجمع می کنند و دسته های عزاداری به راه می افتد و فعالیت های دینی، فرهنگی و هنری ویژه ایام محرم برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha