پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عمل به منویات رهبر معظم انقلاب را قدرت آفرین توصیف کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آیت‎الله محسن اراکی جمعه شب در مراسم شب تاسوعای حسینی در حسینیه شهدای قم وی با بیان این مطلب قدرت اعجاب آور امام علی(ع) و حضرت عباس(ع) قدرت فیزیکی شخصی نبود گفت: این قدرت را نمی توان یک قدرت شخصی توصیف کرد و سپس ایشان را با زورمندان دیگر از حیث توان بدنی قیاس کرد؛ زیرا به فرموده امام علی(ع) این قدرت، قدرت الهی بود که در مواقع خاص دفاع از دین خدا به کمک می آمد.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: حضرت عباس(ع) اسوه بیهمانند فرمانبری در تاریخ است؛ اگر همه جامعه ما این خصلت را از ایشان الگو بگیریم، قطعا تمام قله‎ها را درخواهیم نوردید؛ مشکل جامعه ما در اطاعت و فرمانبری از ولی امر است؛ به گونهای که در هرجایی که به سخن رهبر گوش کردیم دنیا را به حیرت واداشتیم؛ پیشرفت هسته‎ای و نظامی و علمی و... مصداق همین مدعی است.

وی گفت: ملتی که به فرمان رهبر خود عمل کند مقتدر خواهد شد؛ اطاعت از فرمان رهبری از مهمترین سنن الهی است؛ فرمان، قدرت آفرین است؛ حزب الله لبنان و جوانان ما در جنگ تحمیلی بدون پشتوانه قوی نظامی و لجستیکی با فرمان امام و رهبری این چنین در مقابل دنیا ایستادند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: اگر رهبری در یک سری مسایل سکوت کردند و چیزی نگفتند به معنی رضایت نیست، بلکه در یک سری از موارد رهبر یک جامعه همچون امام علی(ع) نمی خواهد از زور و قاطعیت خود استفاده کند؛ زیرا همچون پدری که با فرزند بازیگوش خود در یک سری مسایل مدارا می کند ایشان نیز چنین می‌کنند و وای بر حال ما که رهبر در مورد ما مدارا کنند و این مساله به معنی عدم اطاعت از فرمان ایشان است.

وی گفت: فرمان رهبر انقلاب به دلایل قرآنی و روایی و عقلی فرمان حضرت ولیعصر(عج) است؛ قطعا اگر امام زمان(عج) بخواهد در این زمان برای حکومت خود والی برمنطقه ایران و اطراف بگمارد هیچ کسی بهتر ازمقام معظم رهبری وجود نخواهد داشت؛ باید قدر این رهبری را بدانیم.

آیت الله اراکی یادآورشد: اگر در بحث اقتصاد مقاومتی به امر رهبر گوش نکردیم امروز مشکلات آن را تحمل می کنیم؛ برخی تصور می‎کنند که با کارهای کوچک و شعار وفریاد برآوردن نسبت به آن به اقتصاد مقاومتی عمل کردند، ولی اقتصاد مقاومتی مطلوب رهبر انقلاب، مبتنی برتغییر سیستم اقتصادی از این وضعیت به سیستم اقتصادی ناب اسلامی است که دشمنان نتوانند آن را از پای درآورند.

استاد حوزه بیان کرد: حضرت زهرا(ع) دارای مرجعیت علمی بودند و به همین سبب مسئولیت‎های مختلفی برعهده داشتند ولی کار منزل را نیز انجام می‎دادند و سختی بسیاری در این زمینه متحمل شدند.

وی افزود: به همین سبب بود که پیامبر اکرم(ص) به ایشان تسبیحات خاص حضرت زهرا(س) را آموزش دادند و فرمودند که اگر سختی ها بر تو وارد شد با این ذکر نیازی به یاری کسی نخواهی داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به آیه فی بیوت اذن الله...، گفت: دو خلیفه اول از پیامبر سوال پرسیدند، آیا خانه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مصداق فی بیوت هست یا خیر؟ زیرا پیامبر فرمودند، منظور از این بیوت منزل انبیا و اوصیای الهی است که پیامبر در پاسخ به سوال آن دو فرمودند، این بیت، از بهترین بیت‎ها است، ولی متاسفانه تاریخ شهادت میدهد که حرمت این بیت چگونه شکسته شد.

وی افزود: این خانه محل تولید نسل به نسل انسان پرهیزکار و مومن است؛ در واقع خود این خانه، تولیدگر خانه های نور است؛ در این خانه سلمان‎ها ومیثم‎ها وکمیل‎ها و... تربیت شدند؛ جامعه ناب وتمدن ساز اسلامی مولود همین بیت است.

آیت‎الله اراکی بیان کرد: این بیت‎ها هویت پرورند؛ مضمون فرمایش امام صادق(ع) این است که این بیت مولد بیوت صالحه است ولی جریان مقابل آنها یعنی جریان بنی امیه مولد بیوت شیطان هستند.

عضو خبرگان رهبری گفت: در قرآن بیان شده است که شیطان، به تولید مثل می‎پردازد و دارای فرزندانی است ولی اولین تولیدمثل دستگاه نبوی که در مقابل این جریان شکل گرفت، امام علی(ع) بود؛ چون امام علی(ع) مثل و مانند کاملی از پیامبر است؛ به همین خاطر است که پیامبر بارها فرمودند که من و علی(ع) پدران امت هستیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مجالس حسینی(ع) نیز مجالس تولید مثل خوبیها هستند؛ حضرت عباس(ع) نیز تولید مثل انحصاری حضرت علی(ع) است که دنیا را به حیرت واداشت؛ تعابیر عجیبی از خصایل بی همانند ایشان در زیارت نامه ها و روایات ذکر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha