چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ تشییع پیکر شهید حججی در اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمين اصغر قائمي تصریح کرد: شهادت محسن حججی عللاوه بر این که غوغایی را در کشور و جهان اسلام به پا کرد، موجب ایجاد وحدت وانسجام ملی در کشورمان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمين علي اصغرقائمي، در مراسم عزای حسینی که ازطرف آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان درمسجد صادقیه این شهربرگزارشد، به درس هایی عاشورا اشاره کرد و اظهارداشت: برای اینکه بتوانیم ازعمرخود به خوبی بهرده برداری کنیم باید درسهای ارزشمند کربلا را مطالعه  و به آن عمل کنیم .

وی، با اشاره به کتاب های مختلفی که بعد ازحادثه کربلا نوشته شده است، کتاب شهید هاشمی نژاد درمورد حادثه کربلا را به عنوان یکی  ازارزشمند ترین این کتب نام برد وابرازداشت: با توجه به اینکه حادثه کربلا درست عاقبت اندیشی یعنی هم خوش عاقبت وهم بدعاقبت هایی به همراه داشته است، هرکدام ازاینها برایمان درس بزرگی است.

حجت الاسلام والمسلمين قائمي، به عاقبت انسانهایی که درحادثه کربلا به امام حسین (ع) کمک کردند وکسانی که کمک نکردند اشاره و تصریح کرد: عده ای که در لحظه آخرهم در رکاب حضرت ابی عبدالله الحسین (ع) شهید شدند، عاقبت به خیر شدند.

این کارشناس مذهبی، به انسانهایی که دردوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران عاقبت به خیر شدند، اشاره کرد وبا بیان اینکه شهید محسن حججی هم درتاریخ اسلام انسانی نمونه شد، ادامه داد: شهادت محسن حججی عللاوه بر این که غوغایی را در کشور و جهان اسلام به پا کرد، موجب ایجاد وحدت وانسجام ملی در کشورمان شد.

وی، به تفاوت های انسان های ایثارگر با ثروت اندوزان و طالبان پست ومقام اشاره کرد وافزود: عده ای با میلیاردها اختلاس با مال حرام  وحقوق های نجومی به دنبال ثروت اندوزی هستند وعده ای هم مانند شهید محسن حججی یک جوان 25 ساله که تنها آرزویش شهادت بود، به خاطر دفاع ازاسلام وانقلاب به راحتی ازجان وتمام هستی خود گذشت.

این استاد حوزه با بیان اینکه شهادت محسن حججی درس ایثار وفداکاری به تمام جهانیان داد، اظهارداشت  این شهید بزرگوار به خاطر عدم وابستگی به مادیات، با گذشتن ازجان وتمام هستی خود عاقبت به خیرشد .

حجت الاسلام والمسلمين قائمي  تصریح کرد: کسانی که محبت به پست، مقام، مال دنیا وزندگی اشرافی گری داشته باشند بدعاقبت خواهند بود.

این کارشناس مذهبی با تاکید براینکه که مسئولان ادارات اگرمی خواهند عاقبت به خیر باشند، باید ارباب رجوع را راضی نگه دارند وخودشان را خادم مردم بدانند، افزود: اگرخدای ناکرده مردم ازرئیس ویا کارمند یک اداره ناراضی باشند، این نارضایتی به نظام برمی گردد ومردم به نظام بدبین می شوند .

وی، با اشاره به اینکه انسانهایی که ایثاروازخود گذشتگی داشته باشند عاقبت به خیر خواهند بود، ادامه داد : براساس فرمایش حضرت امام صادق (ع)، مسئولان باید طوری با مردم رفتارکنند که زینت اهل بیت(ع) باشند.

این استاد حوزه  ودانشگاه، با ابراز گلایه ازبعضی مسئولین درعدم رسیدگی به مشکلات مردم، خطاب به آنها گفت: براساس فرمایش امام حسن مجتبی (ع) هرکس شب را صبح کند و به فکر مسلمانان نباشد، مسلمان نیست، لذا یک مسئول درنظام اسلامی باید به فکررفع مشکل مردم باشد ومشکل مردم رامشکل خودش بداند.

حجت الاسلام والمسلمين قائمي، کاغذ بازی درادارات را به صلاح نظام ندانست و یادآورشد: مسئولان جامعه اسلامی نباید درادارات، مردمی را که این همه برای انقلاب ونظام ایثار وفداکاری کردند، سرگردان کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند به خواسته به حق چنین مردمی فداکار و نمونه در دنیا درجهت رفع مشکل اشتغال، معیشت وتمام مسائل زندگی اجتماعی و... آنها کارگشایی کنند.

حجت الاسلام والمسلمين قائمي با بیان اینکه مسئولان باید به هرکس درهرخطی که فکر و رفتارش تابع مقام معظم رهبری است ازهیچ گونه خدمتی دریغ نکنند، افزود : مسئولان درخدمت به مردم نباید به دلیل اینکه طرفدار جناح سیاسی اش نیست، کوتاهی کند، بلکه وظیفه اش آنان خدمت به مردم است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha