پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری امام حسین(ع) در هیئت ثارالله فیضیه

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عاشورا جنگ فرهنگی بود، گفت: عاشورا بیش از آنکه یک جنگ نظامی باشد یک جنگ فرهنگی بود و جنگی که سید الشهدا (ع) آغاز کردند هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری در شام غریبان اباعبدالله الحسین علیه السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به یکی از سوال های مطرح پیرامون عاشورا، اظهار داشت :نکته مهمی که پیرامون عاشورا وجود دارد این است که در تقابل بین امام حسین (ع) و بنی امیه چه کسی پیروز این میدان بوده است؟.

وی افزود: اکنون بعد از گذشت هزار و ۴۰۰ سال، اهداف امام حسین (ع) بر همه جهانیان روشن شده و دیگر نامی از یزید و پیروان بنی امیه وجود ندارد و این موجی که در اربعین حسینی و عاشورا دیده می شود در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید واقعه عاشورا را یک حادثه کوچک و یک روزه ببینیم، خاطرنشان کرد: از روایات و احادیث استفاده می شود که واقعه عاشورا تمام عوالم را متاثر کرده است.
وی گریستن همه انبیای اولوالعزم بر واقعه عاشورا  را مد نظر قرار داد و عنوان کرد: افرادی که هیچ گاه و برای هیچ واقعه ای متاثر نشده اند برای واقعه عاشورا گریه کردند.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری واقعه عاشورا را مربوط به یک مکان و یک زمان خاصی ندانست و ابراز کرد: هنگامی که در زیارت عاشورا از واقعه کربلا می خوانیم می فهمیم که افراد مقابل امام حسین (ع)، یزید و افرادش نبودند بلکه تمام پیشینیان و پیروان آنان نیز در این امر سهیم بودند.
وی عاشورا را جنگ فرهنگی خواند و بیان کرد: عاشورا بیش از آنکه یک جنگ نظامی باشد یک جنگ فرهنگی است و جنگی که سید الشهدا (ع) آغاز کردند هنوز ادامه دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جامعه ای که بر مدار توحید و نبوت باشدبر حق است و جامعه ای که از این مدار بیرون باشد قطعا از حق نیز خارج است.
وی با اشاره به اینکه خداوند یکی از مزد های سید الشهدا (ع) را وجود امام زمان (عج) قرار داده است، عنوان کرد: آن روی سکه عاشورا عهد بندگی است.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha