پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران

عضو جامعه مدرسین گفت: مراسم و عزاداری‌ها در ماه محرم، هر سال گسترده‌تر، پرشورتر و وسیع‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و این نشان دهنده پیروزی خون بر شمشیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در گفت و گویی، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام‌ حسین‌(ع) گفت: واقعه کربلا در سال ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاد و تاکنون، همه مسلمانان جهان سالروز این واقعه را گرامی می‌دارند و در این ایام برای امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان عزاداری می‌کنند.

وی با اشاره به عظمت قیام عاشورا افزود: واقعه کربلا برای همه انبیا الهی بیان شده است و همه انبیا نیز برای امام حسین(ع) عزاداری کرده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اهداف امام حسین(ع) از قیام اظهار کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام، احیا سیره پیامبر اکرم(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با قیام خود این پیام را داد که اطاعت و پیروی از افراد فاسد و فاسق سزاوار نیست و برای احیای سنت‌های الهی و مقابله با ظالمان نباید از تعداد افراد و تجهیزات دشمن ترسید چراکه خداوند در کنار مظلومان قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امام حسین(ع) الگوی همه ادیان آزادی‌خواه هستند و افرادی مانند گاندی امام حسین(ع) را الگو و مقتدای خود قرار دادند.

وی با اشاره به شهید محسن حججی گفت: شهیدانی مانند شهید حججی نیز با تاسی و پیروی از امام حسین(ع) و یاران ایشان در راه مبارزه به ظلم شهید شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی افزود: مراسم و عزاداری‌ها در ماه محرم، هر سال گسترده‌تر و وسیع‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود و این نشان دهنده پیروزی خون بر شمشیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنانش با فعالیت‌های فرهنگی حوزه‌‌های علمیه خواهران در ماه محرم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قریب به ۴۰ هزار خواهر مبلغ در حوزه‌های علمیه خواهران سازماندهی شده‌اند و در ماه محرم خواهران طلبه مبلغ به بسیاری از روستا‌ها و مناطق دور افتاده و همچنین به هیئت‌های مذهبی و جلسات خانگی اعزام شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha