جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده ولی‌فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی یزد

حوزه/ حجت الاسلام ملکوتی گفت: حذف مضامین و ارزش‌های انقلابی و دور کردن آن‌ها از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گرفتن روحیه انقلابی گری از جوانان همواره در دستور کار دشمنان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام علی ملکوتی نیا، صبح امروز در نشستی بصیرتی در ناحیه بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه با غصب خلافت از امیرالمؤمنین (ع) بنای تحریف در جامعه اسلامی پایه‌گذاری شد، گفت: در زمان حیات پربرکت پیامبر اکرم (ص) عده‌ای به دنبال تحریف عقاید و معارف اسلامی بودند و قصد ضربه زدن به جامعه اسلامی را داشتند اما شرایط و فرصت مناسبی برای اجرای نقشه‌های پلید خود پیدا نکردند. بلافاصله بعد از شهادت ایشان این جماعت به‌ظاهر مسلمان حق محرز امیرالمونین علی (ع) را غصب کرده و در مسیر جامعه اسلامی انحراف ایجاد کردند.

وی در ادامه به برخی بدعت‌هایی که غصب کنندگان خلافت در دین وارد کردند، اشاره و خاطر نشان کرد: کسانی که به‌ناحق به جایگاه خلافت جامعه اسلامی تکیه زده بودند صریحاً مخالفت خود را با سنّت پیامبر اکرم (ص) و دستورات قرآن ابراز می‌کردند و حتی به دنبال تغییر درآیات بودند اما چون امکان چنین اقدامی برایشان فراهم نبود، تحریف معنا و مفاهیم قرآن را در دستور کار خود قراردادند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه تداوم این مسیر تحریف در دین، باعث شد تا فردی مثل یزید که حتی ظاهر دین‌داری را هم رعایت نمی‌کند و به گناهان مختلف شهرت داشت خلافت جامعه اسلامی را به دست بگیرد، افزود: در چنین شرایطی امام حسین (ع) برای جلوگیری از تحریف دین و تباهی جامعه اسلامی دست به قیام زدند و با حماسه ایشان و اصحاب باوفایشان در روز عاشورا باعث شد تا اسلام باقی بماند.

حجت‌الاسلام ملکوتی نیا بابیان اینکه جامعه اسلامی همواره با خطر تحریف روبرو است و دشمنان همواره به دنبال ایجاد تحریف در احکام الهی و سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار هستند ، تصریح کرد: در تاریخ معاصر به‌خصوص در دوران رژیم طاغوتی پهلوی نیز دشمنان سعی در تحریف عقاید و دستورات اسلامی داشتند اما مردم با هوشیاری و بصیرت خود مانع تحقق نقشه‌های شوم آن‌ها شدند و با درس گرفتن از حماسه عاشورا و برپایی انقلاب اسلامی به همت مردم و رهبری امام راحل عظیم‌الشأن نظامی برمبنای دستورات الهی برپا شد.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید مجدد بر اینکه دشمنان همواره به دنبال ایجاد تحریف در دین مردم است هستند ، گفت: حذف مضامین و ارزش‌های انقلابی و دور کردن آن‌ها از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گرفتن روحیه انقلابی گری از جوانان همواره در دستور کار دشمنان ما بوده است.

حجت‌الاسلام ملکوتی نیا در پایان با تأکید بر اینکه قیام اباعبدالله قیامی سیاسی بوده و جنبه سیاسی عزاداری‌ها باید پررنگ باشد، اظهار داشت: دشمنان اسلام به دنبال این هستند محافل عزاداری و هیئت‌های مذهبی از محتوا و مضامین انقلابی تهی باشد و هیئت‌ها سکولار باشند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha