شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حمید ارشاد

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: بالغ بر ۳۰۰ مبلغ برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سئوالات دینی وشبهات، در مدارس حاضر می شوند که این تعداد در سال گذشته ۲۰۰ نفر بوده و امسال شاهد افزایش ۵۰درصدی آن هستیم.

حجت الاسلام حمید ارشاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در ارومیه، با تبیین اهداف فعالیت طلاب و روحانیون در مدارس امین، اظهار داشت: اصلی ترین هدف از راه اندازی طرح امین در مدارس سراسر کشور، حفظ و تربیت جوانان به عنوان ذخایر نظام اسلامی و آموزش اخلاق و دین به آنان در راستای تحقق بخشیدن به خواسته ها و منویان مقام معظم رهبری است.

وی با بیان جزئیات اجرایی طرح استانی مدارس امین، افزود: هم اکنون 52 نفر از مبلغان در مدارس امین مشغول به فعالیت بوده که در سال جدید نیز تعداد 60 نفر نیروی جدید به این تعداد اضافه خواهد شد، این طرح در شهرستان های نزدیک نقاط صفر مرزی پوشش داده شده است.

حجت الاسلام ارشاد خاطرنشان کرد: تعداد 40 نفر از مبلغان از بانوان بوده و 12 نفر  نیز برادران هستند، همچنین در کنار فعالیت مبلغان مدارس امین، بالغ بر 300 مبلغ برای اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سئوالات دینی وشبهات، در مدارس حاضر می شوند که این تعداد در سال گذشته 200 نفر بوده و امسال شاهد افزایش 50درصدی آن هستیم.

وی در پایان گفت: مبلغان حاضر در مدارس امین به صورت تمام وقت در مدارس فعالیت کرده و برگزاری، پیگیری مراسم و اردوهای فرهنگی_مذهبی را عهده دار می شوند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha