پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام کوهستانی

حوزه/مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: امروز با بازخوانی واقعه عاشورا باید خود را نسبت به تکرار تاریخ بیمه کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رمضانعلی کوهستانی، شامگاه یک‌شنبه در مراسم یادواره 30 شهید روستای خرق شهرستان فاروج با تسلیت عاشورای حسینی، اظهار داشت: در تاریخ انقلاب همه شاهد بوده‌ایم که هر جا کوتاه آمدیم، دشمن پیش آمد، ازاین‌رو امروز با بازخوانی واقعه عاشورا باید خود را نسبت به تکرار تاریخ بیمه کنیم.

وی تصریح کرد: خون امام حسین(ع) و یارانش، هادی مسیر انقلاب ما بود و برای ماندگاری در این مسیر باید واقعه عاشورا و مسائل مؤثر در رخ دادن آن را بازخوانی کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست، افزود: این انقلاب بعد از گذشت حدود 40 سال همچنان استوار و پا بر جا ، بیداری و مقاومت را در جهان به ارمغان آورده و جهان را دگرگون کرده است.

حجت‌الاسلام کوهستانی، شهادت را از دیگر درس‌های فرهنگ عاشورا بیان کرد و گفت: شهادت به معنای زندگی است و عاشورا به زندگی انسان‌ها عمق و جهت می‌دهد. این که دشمنان جرات نگاه چپ به حریم کشور ما را ندارند ناشی از واهمه‌ای است که از قدرت ایمان جوانان هیئتی دارد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست، گفت: باید این فرمایش معظم له را برای همه تفسیر کنیم

وی با تاکید بر این که برگزاری یادواره‌های شهدا بهترین راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تداوم راه این عزیزان است، ابراز داشت: وظیفه داریم شهدا را به نسل‌های جدید، جوانان و نوجوانان بشناسانیم، چرا که آنان در آن زمان راه خود را انتخاب کردند و با ایثار و گذشت جاودانه شدند

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا بهترین ظرفیت برای انتقال فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس به مردم به‌ویژه نسل جوان و نوجوان است
انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha