چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حضرت زینب (س) تمام مصیبت‌ها و دردهای عاشورا را متحمل شده و این شیرزن دشت کربلا در واقع موجب تداوم راه ائمه اطهار (ع) و ماندگاری عاشورا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین، ضمن قدردانی از حضور ملت ایران در برگزاری مراسم دهه اول محرم و اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا، گفت: ملت ایران به خصوص نوجوانان وجوانان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه در برپایی سوگواری سالار شهیدان نقش ارزشمندی داشتند که نمونه آن اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا بود که جای تقدیر است.

 وی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) تصریح کرد: امام سجاد(ع) در واقعه کربلا حضور داشت و در واقع پیام‌رسان واقعه کربلا بوده و به همراه حضرت زینب(س) پیام عاشورا را رساندند و یزید و یزیدیان را رسوا کردند.

وی همچنین با اشاره به بی‌رحمی سپاه عمر سعد در حرکت کاروان اهل بیت(ع) از کربلا، افزود: اوج بی‌رحمی یزید و سپاه عمر سعد زمانی بود که کاروان اهل بیت(ع) از کربلا به سمت کوفه اعزام شدند و این نشان دهنده رذالت این گروه شقی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت: حضرت زینب (س) تمام مصیبت‌ها و دردهای عاشورا را متحمل شده و این شیرزن دشت کربلا در واقع موجب تداوم راه ائمه اطهار (ع) و ماندگاری عاشورا شده است.

وی ادامه داد: نخستین حرکت محوری حضرت زینب کبری (س) پس از واقعه عاشورا در کربلا که سبب ماندگاری آن شد، این بود که مدیریت و کنترل 66 زن و 33 یا به نقلی در روایت 24 کودک در کربلای معلی بر عهده حضرت زینب کبری (س) بود؛ مدیریت و آرام کردن این تعداد از زنان و کودکان پس از واقعه عاشورا توسط زنی که خود مادر، خواهر و عمه شهید است، کار بسیار آسانی نبود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  دومین حرکت محوری حضرت زینب کبری (س) پس از واقعه عاشورا در کربلا این بود که نقش محوری در بیدار کردن و روشنگری مردم کوفه و شام ایفا کردند.

وی اظهار کرد:  سومین حرکت محوری حضرت زینب کبری (س) پس از واقعه عاشورا این بود که حضرت زینب (س) پس از این واقعه برابر صاحبان زور موضع‌گیری جانانه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: واقعه بی نظیر عاشورا در تاریخ اسلام مکتبی را رقم زد که مدرسانی چون حضرت زینب سلام الله در آن برای بانوان اسوه ای حسنه در ولایت پذیری، ایمان، شجاعت، ایثار و قدرت هدایت گری و تحکیم بنیان خانواده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: تأثیر این بانوی بزرگ اسلام در برانگیختن شور دفاع از حریم اهل بیت(ع) قبل از دهم محرم و توانمندی ایشان در ایجاد آرامش و مدیریت بحران خیمه بانوان در سخت ترین شرایط  جنگ و در بحبوحه از دست دادن همسران و فرزندانشان به خوبی نشان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha