پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام نجفی روحانی

حوزه/ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: مراسم اربعین دستاوردهای بسیار فراوانی در عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی دارد که با تأمل می توان به آنها پی برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در دیدار با مسئول کارگروه معنوی یاوران اربعین استان قزوین، به اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: هر قدمی که زائر برمی دارد یک حسنه به او داده و یک گناه از او کم می شود و در واقع با محاسبه مسافتی که طی کرده اند اجر و پاداش زائر افزوده می‌شود که اگر پیاده روی از کربلا تا نجف حدود ۹۰ کیلومتر محاسبه شود، ارقام اجر آن بسیار زیاد خواهد شد.

وی، تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان را از دیگر دستاوردهای اربعین برشمرد و گفت: زائران با تمام مشکلاتی که وجود داشت توانستند با مقاومت توأم با عشق هر مشکلی را پشت سر گذاشته و با اشتیاق کامل به امام خود لبیک می گویند.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی تصریح کرد: مراسم اربعین در تقویت اراده مسلمانان در حفظ و حراست مکتب و دین بسیار مؤثر بود ه و به گونه ای که در سخت ترین شرایط با اراده قوی این مراسم با شکوه خاصی امسال نیز  به نمایش گذاشته می شود.

نماینده بعثه  مقام معظم رهبری در عراق از صبر و شکیبایی و بالا بردن آستانه تحمل که از کمالات انسانی است به عنوان دیگر دستاوردهای مهم مراسم اربعین نام برد و بیان داشت: زائران در مراسم اربعین حسینی با توجه به ازدحام زیاد جمعیت صبوری کرده  و مثل همیشه  به یکدیگر محبت خواهند ورزید.

وی به دستاوردهای مهم فرهنگی مراسم اربعین  خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی و اخلاقی و تاریخی، سخنرانی، قرائت دعا و نیایش به درگاه الهی در همه موکب ها، ایجاد فضای معنوی و پیشگیری از امور تفرقه زا و تبیین درس های عاشورا در بین زائران از دستاوردهای این مراسم به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ضمن قدردانی با اشاره به فعالیت های انجام شده حوزه علمیه قزوین در مراسم اربعین سال گذشته، بیان داشت: انصافا حوزه قزوین درخصوص نقش روحانیت در مراسم اربعین حسینی فعالیت های خوب و اثر گذاری داشت که باید این فعالیتها امسال نیز تداوم داشته باشد.

استقرار تیم رسانه ای به کربلا

 حجت الاسلام عباس افشار، مدیر روابط عمومی حوزه علمیه قزوین نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ها وحمایت های دفتر بعثه مقام معظم رهبری با حوزه علمیه قزوین بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته با مدیریت حوزه استان ودفتر بعثه مقام معظم رهبری دو تیم رسانه ای به کربلای معلی اعزام و از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی روحانیون در مراسم اربعین حسینی برنامه های مختلفی تهیه خواهند کرد.

وی افزود: همچنین در پایان مراسم اربعین حسینی نمایشگاه عکس با عنوان سربند 2 با موضوع روحانیت در اربعین حسینی در نگار خانه مهر حوزه هنری به نمایش در خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha