جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه در برپایی مراسمات عزاداری ماه محرم باید نهایت دقت صورت گیرد تا اعمال نادرست انجام نشود، نسبت به برخی آفات و آسیب‌های ناشی از سوگواری نادرست هشدار داد و گفت: آفت‌های عزاداری ماه محرم باید از بین برود.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، سوگواری و عزاداری برای امام حسین(ع) را سیره اهل‌بیت(ع۹ و امامان شیعه ذکر کرده و بر برپایی هر چه باشکوه‌تر مراسمات عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در ایام محرم تأکید کرد.

وی، اعمال نادرست در عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را کمک به سوءاستفاده دشمنان اسلام عنوان کرد و افزود: بيان ماجراهاي جعلي و يا تحریف‌شده، خواندن نوحه‌ها و اشعار كفرآميز، نوحه‌ها و اشعار ضعيف، موهن و منافي باشخصیت امام حسين (ع) و حماسه او، انجام حركات سبك و انجام اعمال ضدتبلیغ كه موجب سوءاستفاده دشمنان قسم‌خورده اسلام و تشيع و نيز تبليغ عليه شيعيان و نظام اسلامي می‌شود، و... شاخص‌های تحریف‌ها، بدعت‌ها و روش‌های خطرناك هستند.

حجت‌الاسلام خادمی برخی سنت‌های غلط و اعمال نادرست در رابطه با عزاداری امام حسین(ع) را ناشی از باورهای نادرست رایج در جامعه دانست و گفت: مايه تأسف و تأثر است كه برخی سنت سازی‌های غلط و مخالف با روح دين، به اسم امام حسين (ع) انجام می‌شود، آن‌هم با اين توجيه كه چون در راه امام حسين (ع) و به خاطر او است، لذا داراي اجر و ثواب و موجب خشنودي آن حضرت است؛ هرگز این‌طور نیست و خدایی ناکرده طوری نباشد که کارهای ما موجبات اندوه و نارضایتی خداوند متعال و ائمه (ع) را در بر داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسابقه شدید اقتصادی برای فرهنگ و دین ما زیان‌آور شده است، تصریح کرد: طبل‌های سنگین، وارداتی بودن آن‌ها، هزینه‌های اضافی و مزاحمت صوتی یکی از آفت‌هایی است که باید رفته‌رفته از دامن عزاداری‌ها پاک‌کنیم و علامت‌های سنگینی که بر روی آن‌ها است مطابق با فرهنگ عاشورا نیست و بایستی به یک فرهنگ مناسب‌تر تبدیل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: متأسفانه جوانان از شور خیابانی استقبال بیشتری می‌کنند و بایستی معایب و این آسیب‌ها را شناسایی کرده و بتوانیم جایگزین مناسب‌تری پیداکرده تا هم شور و هم شعور حسینی در مراسمات جلوه بیشتری پیدا کند و خوشبختانه امسال حضور جوانان در مراسم آئینی باشکوه‌تر از سال گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد:  ماه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته و آزادی، اخلاق و دین‌داری از پیام‌های این ماه و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز برگرفته از مکتب عاشوراست و همه باید در خصوص برگزاری سنتی و حفظ آیین‌های عزاداری تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha