جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد گفت: این سناریو ایجاد یک کشور کوچک در منطقه است و اول، با هدف تجزیه کشورهای بزرگ به کشوری کوچک و دوم ایجاد یک غده سرطانی در بدنه کشورهای اسلامی دنبال می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، همه پرسی کردستان عراق را فتنه جدید استکبار خواند و گفت: آمریکا و استکبار با مشاهده شکست داعش و عدم پیشبرد اهداف شومشان،  فتنه جدیدی را به پا کردند تا دوباره ناامنی و کشت و کشتار مردم بیگناه را از سر بگیرند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه این همه پرسی کردستان عراق به طور حتم از سوی اسرائیلی ها و هم دستانشان صورت می گیرد، افزود: این کارها برای ایجاد ناامنی، خسارت برای کشورهای اسلامی، ایجاد هزینه و درنهایت استفاده کردن از این مسائل برای خودشان صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولین اقلیم کردستان نباید فراموش کنند که در زمان حمله داعش به آنجا، آمریکا هیچ حمایتی از آنها نکرد، افزود: در آن زمان ایران به داد آنان رسید و آنها باید بدانند، آمریکا که آن زمان هیچ حمایتی از آنها نکرده، امروز نیز خیر و صلاح آنان را نمی خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه امروز بعد از جمع شدن همه فتنه‌ها و شکست آن‌ها در عراق، لبنان و سوریه و جمع شدن کارنامه داعش، حال به دنبال عملیاتی کردن سناریوی بعدی‌شان هستند، تصریح کرد: این سناریو ایجاد یک کشور کوچک در منطقه است و اول، با هدف تجزیه کشورهای بزرگ به کشوری کوچک و دوم ایجاد یک غده سرطانی در بدنه کشورهای اسلامی دنبال می‌شود.

مدیر حوزه علمیه یزد خاطر نشان کرد: روحیه جاه طلبی در بارزانی وجود داشت که با رژیم صهیونیستی همنوا شد و با وجود مخالفت هایی که بود همه پرسی کردستان عراق برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه اعلام استقلال توسط کردستان نیاز به پشتوانه‌ای عظیم داشته و به این سادگی ها امکان پذیر نیست، اظهار داشت: این منطقه در محیطی بن‌بست قرار گرفته که موجب می‌شود توانایی برای کشور شدن را نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس در پایان اظهار امیدواری کرد که درنهایت کاری صورت گیرد که مردم کُرد به نفعشان باشد و رژیم غاصب صهیونیستی از این هدف شوم به نتیجه نرسد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha