شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نیلی

حجت الاسلام نیلی پور گفت: معلم مسئول ذهن است و ذهن را درگیر می کند ولی مسئول رفتار نیست، اساتید حوزه باید بدانند که کار آنها مربی گری است؛ یعنی شناسایی نخبه ها واستعدادها وتربیت آنها، و در مجموع کادر سازی از رسالت های است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، امروز  در نشست اخلاقی که  در مدرسه علمیه کوثر اصفهان برگزار شد، گفت: آنچه ذهن و تمام ساعات عمر پیامبر(ص) را اشغال می کرد، جهل و هدایت مردم بوده است؛ به همین دلیل،امام خمینی (ره) می فرمایند معلمی شغل انبیاست.                                        

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان افزود: کار اساتید حوزه، یک ارتباط توحیدی است و نیز مسیر نزدیکی با اولیاء الهی دارد، لذا در ساختار توحیدی، معلم بالاترین جایگاه را دارد.                                

 وی تصریح کرد: اولیاء الهی ثابت کردند که باید تا سر حد جان و خون دادن، در مسیر معلمی تلاش کرد و اگر اساتید ارزش کار خود را بدانند، خدا یک روحیه ی خستگی نا پذیر به آنها خواهند داد.      

حجت الاسلام نیلی پور خاطر نشان کرد : همه انسانها در یک دسته بندی، نیاز به دو چیز دارند؛ تقوا و یا توبه، زیرا انسانها یا متقی بوده و یا گنهکار هستند.     

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان با اشاره به اینکه  مقام معظم رهبری که فرمودند فضای مجازی کشتارگاه جوان های ما شده است گفت: اساتید حوزه باید خلق و روابط اجتماعی، روش سازمان دهی را یاد بگیرند و جوانان را سازماندهی کنند.                              

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه فضای فرهنگی و مهندسی ما گسیخته است، انتظار می رود هر یک از اساتید حوزه ، رئیس یک کانون فرهنگی باشند.        

حجت الاسلام نیلی پور با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، گفت: دستور به «آتش به اختیار» به دلیل  بحران هایی است که ایشان پیش بینی کرده اند. همچنین معظم له احساس می کنند،افراد با استعدادی در جامعه وجود دارند که از سربازی به افسر فرهنگی تبدیل شده اند و خود می توانند فرماندهی کنند و یک جریان فرهنگی را ایجاد کنند؛ چون نیاز به دیکته کردن وظایف به آنها نیست.                        

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان افزود: اگر کسی نشاط در مسئولیتش نداشته باشد، راکد است و اولین صفتی که ما در کارمان نیاز داریم نشاط است.                    

حجت الاسلام نیلی پور ابراز کرد: اساتید حوزه باید آماده ی مدیریت بحران باشید؛ لذا باید از فضای موجود وظرفیت ها واستعدادهای فراوانی که در جوانها وجود دارد استفاده کنید.                                   

وی بر اساس سخن آیت الله العظمی جوادی بیان کرد: وقتی جایی می روید که مخاطب پیدا می کنید همه آنها یک استعداد ندارند؛ لذا باید سه دسته کار برای آنها کار تبلیغی، کار تعلیمی و کار تربیتی انجام دهیم.                                                        

مدیر بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان تصریح کرد: اساتید حوزه باید بدانند که کار آنها مربی گری است؛ یعنی شناسایی نخبه ها و استعدادها و تربیت آنها، و در مجموع کادر سازی از رسالت های است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha