جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه یکی از مدال‌های افتخار حوزه علمیه این است که در طول تاریخ بدون وابستگی به حکومت‌ها و دولت‌ها کار خود را پیش برده است، گفت: اگر ما وابسته به دولت‌ها بودیم، وضع بهتری می‌داشتیم، اما نخواستیم دولتی باشیم و درحالی‌که حکومت ما دینی است اما دین ما حکومتی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در جمع روحانیان مبلغ در مدارس استان اظهار داشت: بنا به فرموده شهید مطهری حوزه علمیه از نظر معنوی به خدا وصل بوده و از نظر مادی به مردم متصل است.

وی با بیان اینکه طلبگی در ذات خود با سختی و مشکلات عجین شده است، افزود: انسان‌های مخلصی در حوزه درس می‌خوانند و سختی‌های دوران طلبگی را می‌گذرانند، اما بعداً آن‌ چنان‌ که شایسته است از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: بزرگان دینی از قدیم با مشکلات دست‌ و پنجه نرم کرده‌اند و ویژگی حوزه علمیه هم این است که با سختی‌ها، اسلام را به‌پیش برده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بین اینکه رفع مشکلات روحانیون و مبلغان مدارس یک ضرورت است، گفت: حضور روحانیان در مدارس اثرگذاری ویژه‌ای دارد، اما اینکه چه میزان قدردان آن‌ها باشند بحث جداگانه‌ای است که باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و عوامل موفقیت و اثرگذاری روحانیت شیعه در طول تاریخ، استقلال حوزه‌های علمیه و روحانیان از دولت‌ها و حکومت‌ها است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه یکی از مدال‌های افتخار حوزه علمیه این است که در طول تاریخ بدون وابستگی به حکومت‌ها و دولت‌ها کار خود را پیش برده است، افزود: اگر ما وابسته به دولت‌ها بودیم وضع بهتری می‌داشتیم اما ما نخواستیم دولتی باشیم و درحالی‌که حکومت ما دینی است اما دین ما حکومتی نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه علاوه بر اقامه نماز جماعت، رفع شبهات دانش آموزان و پاسخ‌گویی به سؤالات آن‌ها از سوی روحانیان مبلغ در مدارس اقدام ارزنده‌ای است، گفت: در این راستا در خراسان شمالی تعامل مناسبی بین مدیران آموزش‌وپرورش و روحانیان اعزامی وجود دارد و مشکلات و موانع احتمالی هم به‌خوبی برطرف می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی بر اهمیت تقویت ارتباط حوزه علمیه با آموزش‌وپرورش تأکید کرد و افزود: خوشبختانه این دو نهاد تاکنون در تمام زمینه‌ها همکاری مؤثری داشته‌اند که این همکاری‌ها باید تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش نقش بسیار کلیدی در نظام اسلامی که مبنای تعلیم و تربیت و بهره‌گیری از معارف الهی و دینی است بر عهده دارند که باید به طور مستمر تقویت شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha