جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان از ارائه مشاوره‌های پژوهشی زیر نظر اساتید اخلاق و پژوهش برای طلاب مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام کامران پنام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به ضرورت کیفیت تحقیق و پژوهش در مدارس علمیه، گفت: یکی از اقداماتی که معاونت پژوهش حوزه با هدف زمینه سازی ارتقای پژوهش در بین طلاب در سال‌های اخیر انجام داده، لحاظ کردن نمره پژوهش در نمره آموزشی است که همین موضوع اهمیت توجه به تحقیق و پژوهش را در حوزه آشکارتر می سازد.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش محور شدن آموزش حوزه‌های علمیه، یکی از ضروریات امروز است، خاطر نشان کرد: این امر باید زیربنای حوزه‌های علمیه باشد و همواره به این مهم توجه شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های پژوهشی برای ارتقا و رشد کیفیت تحقیق در مدارس علمیه این استان از دیگر برنامه راهبردی این معاونت است، گفت: در این مشاوره‌ها که زیر نظر اساتید مجرب ارائه می شود، طلاب آموزش و چینش مقاله نویسی، نشریات حوزوی، تکالیف و سرفصل‌های پژوهشی را در قالب کارگاه با ارائه مشاوره فرا می‌گیرند.

راه اندازی شورای پژوهشی در مدارس

حجت الاسلام پنام، راه اندازی شورای پژوهشی در مدارس را از دیگر راهکارها برای ارتقای کیفیت پژوهش برشمرد و گفت: مدیر، معاون پژوهش و دو نفر از اساتید مدارس در این شوراها برنامه ریزی لازم را برای ارتقاء کیفیت پژوهش به طلاب ارائه می دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دادن مزایا به اساتیدی که در طول سال طلاب را به ارائه یک مقاله علمی و کاربردی هدایت کنند از دیگر سیاست های رشد کیفیت پژوهش در مدارس علمیه لرستان است، گفت: در طول سال نیز با طرح نظرسنجی از طلاب به کیفیت علمی و آموزشی اساتید مدارس امتیاز تعلق خواهد گرفت.

معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان در پایان ابراز امیدواری کرد: مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه با دلسوزی و سعه صدر در راستای ایجاد انگیزه برای تحقیق و پژوهش در بین طلاب قدم بردارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha