شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دادستان مسلمان، سخنران مراسم افتتاحیه دیوان عالی عدالت کانادا می‌شود

حوزه/ درحالی که مراسم افتتاحیه سالانه دیوان عالی عدالت کانادا امسال برای دومین بار در مرکز اسلامی جنوب غربی انتاریو برگزار می‌شود برای نخستین بار یک دادستان مسلمان سخنران اصلی این مراسم خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از lfpress، مراسم افتتاحیه سالانه دیوان عالی عدالت کانادا امسال قرار است طی مراسمی توسط یک دادستان مسلمان در یک مرکز اسلامی برگزار شود. این مراسم افتتاحیه هرچند جزء تشریفات اداری دادگاه‌های قضاوت در کانادا محسوب می‌شوند اما چنین رویدادی برای نخستین بار در 150 سال تاریخ کانادا در یک مرکز اسلامی و توسط یک مسلمان اجرا می‌شود.

یاسر نقوی، نخستین مسلمان استخدام شده  در دفتر دیوان عالی عدالت کانادا قرار است سخنران اصلی این نشست در مرکز اسلامی درجنوب غربی انتاریو باشد.

گفتنی است ده سال پیش این مرکز میزبان مراسم بود، اما در آن زمان هیچ مسلمانی در دیوان عالی کانادا فعالیت نداشت.

فیصل جوزف، یک شریک ارشد شرکت وکالت و یکی از سازمان دهندگان این رویداد ده سال پیش گفته بود که امیدوار است زمانی برسد که مسلمانان مراسم را اجرا کرده و بتوانند در دیوان عالی ایفای نقش کنند.

جوزف در این باره می‌گوید: ده سال پیش همه به این پیشنهاد من خندیدند و امروز می‌بینیم که همه چیز تغییر کرده و برای نخستین بار در کانادا شاهد حضور مسلمانان در این مسند هستیم.

جوزف افزود: قرار است در این مراسم فرهنگ‌ها و ادیان مختلف نیز نمایندگانی داشته باشند، چرا که همه ما صرف نظر از دین و پیشینه مذهبی خواستار اجرای عدالت، امانتداری و احکام صادقانه هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha