جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مهدوی

عضو خبرگان رهبری گریه بر سید الشهدا(ع) را از کرامت‌هایی که خداوند به‌خاطر کربلا نصیب ما کرده، دانست و گفت: این گریه گناهان را ذوب می‌کند و علاوه بر آن، نفس سرکش را در وجود انسان می‌کُشد و عقل را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، امروز در جلسه عزای حسینی، اظهار کرد: یکی از اکرام‌هایی که خدا به ما کرده است، تربت امام‌حسین (علیه‌السلام) است که در آن شفا قرار داده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اکنون در بیماری‌های سخت، البته اگر تقدیر قطعی الهی نباشد، با تربت سیدالشهدا(ع)، بلافاصله شفا حاصل می شود، گفت: این اکرامی است که خدا به ‌واسطۀ کربلا و قیام اباعبدالله‌الحسین(علیه‌السلام) به ما کرده است.

وی عنوان کرد: دعایی که در تحت قُبۀ آن حضرت گفته بشود، بلافاصله مستجاب می‌شود و ردخور ندارد، این هم از دیگر اکرام های خدا به وسیله امام حسین(ع) است.

استاد حوزه اصفهان تاکید کرد: سومین اکرامی که خدا به‌ واسطۀ شهادت سیدالشهدا(ع) به ما کرده، شفاعت آن بزرگوار است که مرتب ما از خدای متعال تقاضا می‌کنیم که مشمول شفاعت آن بزرگوار بشویم، اصلاً یکی از درب‌های بهشت، باب الحسین(علیه‌السلام) است.

وی ادامه داد: می‌گویند آن باب، خیلی وسیع است، برای ورودش هم زیاد گرفتاری ندارد؛ درحالی‌ که در درب‌های دیگر، دقت بیشتری روی اعمال می‌شود و افراد، با دقت وارد می‌شوند؛ اما باب‌ الحسین(علیه‌السلام) بهشت، این‌چنین نیست.

آیت الله مهدوی گریه بر سیدالشهدا(ع)، را یکی دیگر از کرامت‌هایی که خداوند به‌ خاطر کربلا نصیب ما کرده، دانست و افزود: می‌دانید این گریه گناهان را ذوب می‌کند. علاوه بر اینکه گناهان را ذوب می‌کند، نفس را در وجود انسان می‌کُشد وعقل را تقویت می‌کند.

وی عنوان کرد: معمولاً کسانی‌که گریۀ خالصانه برای امام‌حسین(علیه‌السلام) می‌کنند، بعد از گریه عقلشان چند برابر درک می‌کند، تصمیمات درستی می‌گیرند و گاهی اراده‌هایی می‌کنند، گرچه بعد از جلسه که بیرون می‌روند و باز آهسته‌آهسته که در دنیا فرو می‌روند، دوباره نفسشان مقداری تقویت می‌شود و ممکن است نتوانند به آن تصمیم استمرار بدهند؛ اما اگر افراد بتوانند، آن تصمیمی که داخل جلسه بعد از گریه گرفتند، استمرار بخشند، همان تعبیر روایت معروف محقق می‌شود که می‌گوید: «روی آب می‌توانید راه بروید و با ملائکه می‌توانید مصافحه بکنید.»

امام جمعه موقت اصفهان در تشریح اینکه خدا ما را به‌ واسطۀ امام‌حسین(علیه‌السلام) اکرام کرده است، بیان کرد: از دیگر کرامت‌هایی که خدای متعال توسط امام‌(علیه‌السلام) به ما کرده، تقرب به پروردگار است.

وی ادامه داد: در روایتی آمده کسی‌که به زیارت امام‌حسین(علیه‌السلام) می‌رود، مثل این است که خدا را در عرش زیارت کرده است، مگر امام‌حسین(علیه‌السلام) ثارالله نیستند! ؛ پس کسی‌که به زیارت خون خدا می‌رود، در واقع مثل این است که به زیارت خود خدا رفته است و می‌توان گفت، همان‌ طوری‌ که تقرب به خدای متعال در اثر زیارت کربلا خیلی آسان محقق می‌شود، امروزه تقرب به حضرت ولیّ‌ عصر(علیه‌السلام)، از طریق زیارت کربلا، هم برای همۀ مشتاقان امام‌ زمان(علیه‌السلام) همین‌ طور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha