جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مجتمع هدی

حوزه/مدیر مجتمع هدی با اشاره به فعالیت‌های این مجتمع تصریح کرد: امسال هزار و ۴۰۳ دانش‌آموز در مجتمع آموزشی تربیتی هدی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» علیرضا کبیری امروز با اعلام این خبر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت أباعبدالحسین(علیه‌السلام) و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مدافعین حرم عنوان کرد: تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی هدی وابسته به جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۳۶۸ به تصویب رسید و مدارس علوم و معارف اسلامی هدی در قم، کرمان، بوانات، کهنوج و رفسنجان راه اندازی شدند.

مدیر مجتمع آموزشی تربیتی هدی با اشاره به اینکه در پی تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی هدی، مجتمع آموزشی تربیتی غیردولتی هدی در سال ۱۳۸۶ راه اندازی شد، گفت: این مجموعه به منظور نهادینه کردن فرهنگ ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) در سایه فضای معنوی حوزه علمیه فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: مجتمع هدی در طول سال‌های فعالیت خود، گام‌های مؤثری در زمینه سازی تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش برداشته شده است و به دنبال شکوفایی استعدادهای فطری دانش‌آموزان در راه تربیت دینی و تقویت اعتقادی و التزام به ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

حضور هزار و ۴۰۳ دانش‌آموز در مجتمع آموزشی تربیتی هدی

مدیر مجتمع هدی تأکید کرد: «تزکیه و تهذیب نفس و رشد فضایل و مکارم اخلاقی»، «تبیین ارزش‎ها و مبانی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه»، «پرورش روحیه اعتمادبه‎نفس و خودباوری»، «تقویت روحیه تحقیق،تعقل، تفکر، نقد و ابتکار»، «پرورش روحیه مسئولیت‎پذیری و مشارکت اجتماعی» و «فراهم آوردن زمینه‎های لازم به منظور نقش‎آفرینی و حضور مؤثر اجتماعی در آینده» از جمله اهداف و برنامه‌های مجتمع آموزشی تربیتی هدی است.

کبیری به فعالیت‌های این مجتمع در طول سال اشاره و عنوان کرد: فعالیت مجتمع آموزشی تربیتی هدی در سال تحصیلی جدید با هزار و ۴۰۳ دانش‌آموز و ۶۵ کلاس درسی آغاز شد.

دستاوردهای مجتمع آموزشی تربیتی هدی در سال تحصیلی ۹۶-۹۵

مدیر مجتمع هدی اظهار داشت: در این مجتمع، هشت کلاس مربوط به دانش‌آموزان پیش‌دبستانی در دو نوبت صبح و عصر است که نوبت عصر پیش‌دبستان هدی امسال راه اندازی شد.

کبیری با اشاره به فعالیت‌های دبستان دوره اول و دوم مجتمع هدی، افزود: در دبستان دوره اول، ۲۴۸ دانش‌آموز در ۱۲ کلاش حضور دارند، همچنین دبستان دوره دوم با حضور ۲۵۸ دانش‌آموز در ۱۲ کلاس فعال است.

وی بیان داشت: در دبیرستان دوره اول، ۱۲ کلاس وجود دارد که ۲۷۸ دانش‌آموز در این کلاس‌ها مشغول به تحصیل هستند، همچنین دبیرستان دوره دوم با حضور ۱۳۰ دانش‌آموز در ۸ کلاس و در رشته‌های علوم انسانی، تجربی و ریاضی و پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

مدیر مجتمع هدی با بیان اینکه دبیرستان‌های معارف جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در شهرهای قم، کرمان، بوانات، کهنوج و رفسنجان فعالیت دارند، عنوان کرد: در دبیرستان معارف قم که در مجتمع هدی مستقر است، ۲۵۸ دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که ۱۰ کلاس به آنها اختصاص یافته است.

تأسیس دبیرستان بزرگسالان دولتی علوم و معارف اسلامی هدی در جامعه‌الزهرا(س)

کبیری به تأسیس دبیرستان بزرگسالان دولتی علوم و معارف اسلامی هدی در سال جاری اشاره کرد و افزود: جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نخستين سازمان و نهاد در كشور است كه از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، مجوز فعالیت دبيرستان بزرگسالان(نوبت دوم) در رشته علوم ومعارف اسلامی به صورت مشارکت دولتی را دريافت کرده است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان این دبیرستان می‌توانند متقاضی گذراندن واحدهای درسی به صورت حضوری یا غیرحضوری باشند، عنوان کرد: کلاس‌های حضوری به شرط رسیدن به حد نصاب فعال خواهد شد.

مدیر مجتمع هدی یادآور شد: این دبیرستان ویژه دانش‌آموزان متأهل و افرادی که شرایط استفاده از مدارس روزانه را ندارند و قصد ادامه تحصیل دارند، راه‌اندازی شده است، همچنین فراهم کردن زمینه‌ی ازدواج با برطرف کردن نگرانی برای ادامه تحصیل، فراهم کردن شرایط مناسب و مطلوب برای دختران علاقه‎مند به تحصیل در رشته‌ی علوم ومعارف اسلامی به شیوه‌ی حضوری و غیرحضوری و پوشش هرچه بیشتر دانش‌آموزان شایسته‎ی این رشته، از مزایای فعال‌سازی این دبیرستان است.

وی با بیان اینکه این دبیرستان در ترم گذشته با حضور تعداد کمی از دانش‌آموزان آغاز به کار کرد، گفت: در حال حاضر ۸۷ نفر در این دبیرستان ثبت نام کرده اند و این دبیرستان به صورت رسمی فعالیت می‌کند.

 برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع ویژه دانش‌آموزان مدارس هدی

کبیری تصریح کرد: مجتمع آموزشی تربیتی هدی علاوه بر ساعات رسمی که جزء برنامه‌های آموزش و پرورش است، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه را در دستور کار خود دارد.

وی افزود: دوره‌های «احکام»، «مهارت‌های زندگی»، «نقاشی» و «خوشنویسی» ویژه دانش‌آموزان دبستان دوره اول برگزار می‌شود، همچنین دوره‌های آموزشی «احکام قرآن»، «مهارت‌های زندگی»، «خوانش و نگارش» مختص دانش‌آموزان دبستان دوره دوم است. 

مدیر مجتمع هدی ادامه داد: مجتمع هدی برای دانش‌آموزان دبیرستان دوره اول هدی، دوره‌های «قرآن»، «آموزش و تجوید»، «تعالی احکام»، «اخلاق»، «عقاید» و «تفکر و سبک زندگی» برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: «معارف اسلامی»، «آموزش تخصصی قرآن و احکام با محوریت سوره لقمان» از جمله دوره‌هایی است که ویژه دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم در نظر گرفته شده و برای هر یک از این دوره‌ها محتواهای علمی و آموزشی توسط کارشناسان این مجموعه تولید شده است.

فعالیت آموزشگاه قرآن و زبان در مجتمع آموزشی تربیتی هدی

کبیری، فعالیت آموزشگاه قرآن و آموزشگاه زبان را از جمله ظرفیت‌های فعال مجتمع‌های آموزشی تربیتی هدی معرفی کرد و افزود: در آموزشگاه قرآن کریم هدی دوره‌های مختلف قرآنی شامل روخوانی، تجوید، حفظ قرآن و دوره‌های تخصصی ویژه قرآن آموزان و دوره‌های تربیت مربی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزشگاه قرآن کریم هدی به منظور نظام‌مندسازی برنامه‌های آموزش قرآن کریم، توسعه فرهنگ انس با قرآن، شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی، ایجاد فضای مناسب جهت جذب بیشتر مخاطبان قرآن و تربیت نیروهای متخصص قرآنی در رشته‌های مختلف در این مجتمع راه اندازی شده است.

مدیر مجتمع هدی به فعالیت آموزشگاه زبان این مجتمع اشاره و عنوان کرد: در این آموزشگاه بنا به تقاضای دانش‌آموزان، زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی، عربی، فرانسه و غیره تدریس می‌شود.

وی یادآور شد: درایام تابستان دوره‌های آموزشی متنوعی با حضور متقاضیان  در آموزشگاه قرآن کریم و زبان هدی برگزار شد، همچنین این دوره‌ها با توجه به استقبال متقاضیان در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود.

مدیر مجتمع هدی بیان داشت: آموزشگاه قرآن هدی در طول تابستان اقدام به برگزاری سه دوره شامل دوره ویژه کودکان و نوجوانان؛ دوره تربیت معلم و دوره روخوانی و تجوید کرده است.

کبیری افزود: در طول تابستان، ۱۳۱ نفر در دوره‌های ویژه کودکان و نوجوانان، ۱۷ نفر در دوره تربیت معلم و ۷ نفر در دوره روخوانی و تجوید شرکت کردند.

وی اضافه کرد: آموزشگاه زبان هدی نیز در طول تابستان ۹۶، دو دوره را با شرکت ۲۵۰ نفر برگزار کرد.

برگزاری نشست‌های دانش‌افزایی در تابستان ویژه کارشناسان مجتمع هدی

کبیری به برگزاری برنامه‌های دانش افزایی ویژه کارکنان مجتمع آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: در شهریورماه امسال، ۲۴۰ ساعت دوره آموزشی عمومی و تخصصی ویژه کارشناسان این مجتمع برگزار شده است که برخی از این دوره‌های در طی سال ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این دوره‌ها با حضور اساتید مجرب و کارآزموده به صورت حضوری، مجازی و یا به صورت غیرحضوری برگزار شد.

مدیر مجتمع هدی ادامه داد: دوره‌های «ریزه‌کاری‌های تربیتی دختران در آموزه‌های دینی»، «ضرورت یادگیری مهارت‌های زندگی»، «کاربرد مهارت‌های ارتباطی و بازی‌های کلاسی در آموزش»، «فرایند نظام مند تدریس» و «تکنیک‌های استفاده از تخته‌های هوشمند در آموزش» از جمله دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان مجتمع بوده است.

وی یادآور شد: در طول این مدت نشست هم افزایی «معاونان آموزشی مدارس«، «متصدیان سایت مدارس»، «مربیان خوانش و نگارش و کتابداران» و «مربیان طرح تعالی» و نشست‌های هم اندیشی مشاوران جهت تنظیم کلیات نظام جامع تربیتی مجتمع هدی برگزار شده است.

کبیری بیان داشت: «اصول تربیت جنسی در آموزه‌های دینی»، «بایسته‌های پوشش و رفتار عفیفانه»، «راهکارهای اجرایی اقتصاد مقاومتی در مدرسه»، «مهارت‌های عمومی رایانه» و «آشنایی با سامانه آموزشگاهی پویان»، کارگاه‌های آموزشی ویژه «معاونان و مربیان پرورشی»، «مربیان مهارت‌های زندگی» و کارگروه‌های آموزشی از دیگر دوره‌های تخصصی ویژه کارشناسان این مجتمع بوده است.

درخشش دانش‌آموزان دبیرستان هدی در کنکور سراسری سال ۹۶

مدیر مجتمع هدی به درخشش دانش‌آموزان دبیرستان هدی در کنکور سراسری سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در دبیرستان علوم و معارف اسلامی قم ۲۴ نفر در کنکور سراسری سال ۹۶ پذیرفته شدند.

کبیری افزود: ۳۳ دانش‌آموز از دبیرستان علوم و معارف اسلامی کرمان، ۱۳ دانش‌آموز از دبیرستان شبانه روزی بوانات، یک نفر از کهنوج و ۱۰ نفر از دبیرستان علوم و معارف اسلامی رفسنجان رتبه قبولی را در کنکور سراسری سال ۹۶ کسب کردند و به دانشگاه راه یافتند.

وی تصریح کرد: در دبیرستان دوره دوم هدی ۳۰ دانش‌آموز در کنکور سراسری شرکت کردند که از میان آنها ۲۵ نفر در دانشگاه پذیرفته شدند.

۹۷ دانش‌آموز دبیرستان های علوم و معارف اسلامی هدی در جامعه‌الزهرا(س) راه یافتند

مدیر مجتمع هدی یادآور شد: در دبیرستان علوم و معارف اسلامی ۷۱ نفر از دانش‌آموزان پایه‎ی سوم و ۸ نفر از دانش‌آموزان پایه‎ی چهارم در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۸ دانش‌آموز از دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی هدی در شهرستانها(بوانات ۹نفر، کهنوج ۱ نفر، رفسنجان ۲ نفر و کرمان ۶ نفر) به جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه یافتند.

وظیفه مجتمع هدی، تربیت بانوانی آشنا با سبک زندگی فاطمی است

کبیری با بیان اینکه پذیرش دانش‌آموزان این مجتمع به صورت آزاد است، گفت: پیش ثبت نام در این مجتمع هر سال از نیمه اسفندماه آغاز می‌شود و ارزیابی عمومی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مجتمع هدی درصدد است تا بانوانی آشنا با سبک زندگی فاطمی در تراز انقلاب اسلامی به جامعه تحویل دهد، بر همین اساس، دانش‌آموزان این مجتمع از افرادی هستند که صلاح و مصلحت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را رعایت کنند.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha