جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهادت امام سجاد(ع)

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، روایت گری امام سجاد (ع) از واقعه عاشورا را مهمترین وظیفه روحانیون و طلاب در مقطع فعلی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  کاشان حجت الاسلام مهدی اسماعیلی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه کاشان با تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، به ابعاد شخصیتی آن حضرت اشاره کرد و روایت گری کربلا، استفاده از ابزار دعا و احساس درزمانی که هنوز فشارهای بعد از واقعه عاشورا وجود داشت را از مهمترین اقدامات حضرت عنوان کرد و گفت: متاسفانه در عزاداری های اباعبدالله الحسین (ع) کمتربه صبر و بردباری امام سجاد(ع) در برابر مصبیت ها پرداخته می شود .

وی  در ادامه با انتقاد از اینکه عده ای می خواهند گریه برمظلومیت امام حسین(ع) را ازشیعه بگیرند، افزود: امام سجاد(ع)هم  با گریه فرهنگ عاشوررا دردل مردم زنده نگه داشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان، با بیان این که نباید اهداف اصلی قیام عاشورا فراموش شود، ادامه داد: با سینه زدن ظاهری و کاراشتباه کردن زیربیرق وپرچم امام حسین (ع) ویا این که بگوییم چشمان عباس زیبا و آن چنان بود، نمی توان فرهنگ عاشوررا را برای مردم تبیین کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به اینکه شور و شعورحسینی باید با هم  باشد، ورود بدعت ها در مداحی ها ازطرف دشمنان را خطری جدی برای عزاداری امام حسین (ع) دانست و افزود: هیئت های مذهبی ضمن پرهیز ازبدعت ها وخرافات باید احساس وعقل را کنارهم داشته باشند.

وی، ادامه روایت گری امام سجاد (ع) ازواقعه عاشورا را مهمترین وظیفه روحانیون و طلاب درمقطع فعلی عنوان کرد و گفت:  اگر بحث های انسانی صحرای کربلا و واقعه عاشورا برای مردم دنیا فارغ از هردین و آئینی بیان شود، در تبیین مظلومیت امام حسین (ع) واصحابش بیشتر تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha