جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردشگران خارجی

حوزه/ دبیر شورای امر به معروف اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان، از برگزاری تورهای گردشگری مذهبی با حضور گردشگران ۲۸ کشور جهان در ایام عزاداری های محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  در کاشان، علیرضا عبدالله زاده درجمع خبرنگاران، اظهارداشت: تور گردشگری مذهبی که به همت اداره میراث فرهنگی، انجمن راهنمایان گردشگری، موسسه عروه الوثقی کاشان، اداره تبلیغات اسلامی، مجموعه شهرداری ، اداره اوقاف و مدیریت حوزه علمیه کاشان، جامعه المرتضی قم و موسسه بین المللی مطالعات اسلامی برگزار شد، بیش از دویست گردشگر خارجی از 28 کشور جهان در روزهای سوم تا دهم محرم برگزار گردید.

وی با اشاره به این که بافت تاریخی کاشان به دلیل قابلیت های تاریخی، فرهنگی و مذهبی مورد بازدید گردشگران خارجی واقع می شود، افزود: حرکت این تورها، از زیارت سلطان امیر احمد (ع) به طرف مسجد و مدرسه آقا بزرگ آغاز و بعد از بازدید از مکان های مذکور و بافت تاریخی، با حضور در یکی از هیئات کاشان و دیدن عزاداری و شنیدن صحبت های مبلغین بین المللی، میهمان سفره پر برکت امام حسین (ع) شدند و بعد از آن با حرکت به سمت شاهزاده ابراهیم، به تلاوت قرآن کریم و نغمات اسلامی گوش فرا می دادند.

دبیر شورای امر به معروف اداره میراث فرهنگی کاشان افزود: با توجه به ظرفیت بالای بخش زیارتی و مذهبی کاشان، این منطقه می تواند با بهره گیری از این ظرفیت های بالقوه، گردشگران زیادی را جذب نماید. وجود 120 بقعه متبرکه در کاشان که بیش از 30  بقعه آن تاریخی است،  نشان دهنده این ظرفیت می باشد .

کارشناس اداره میراث فرهنگی کاشان، در پایان گفت:  دو گروه روحانی مبلغ بین الملل از موسسه عروه الوثقی کاشان با همکاری جامعه المرتضی، موسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل و موسسه بین المللی مطالعات اسلامی قم ، صبح ها و عصرهای محرم و صفر در محل مرقد سلطان امیر احمد(ع) به بیان مطالب مرتبط با این ایام و همچنین پاسخ به مسائل و شبهات گردشگران خارجی می پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha