شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ گردهمایی ائمه جماعات و روحانیون مساجد اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه اصفهان گفت: مهمترین فلسفه قیام عاشورا، اجرای دستور اسلام بود و ابااعبدالله الحسین(ع) این درس را عملی پیاده کرد و روحانیون در همه زمان ها نه فقط محدود به محرم و صفر، باید کربلا را برای مردم تصویر سازی کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، عصر امروز در گردهمایی ائمه جماعات مساجد به مناسبت شهادت امام زین العابدین(ع)، اظهار کرد: چرایی فلسفه  قیام عاشورا همواره یکی از سوالات در طول تاریخ بوده است،البته برخی نهی می کنند که چرا چنین  سوالی مطرح می کنید،  ولی معتقدم هیچ جای مشکلی نیست، چون آن حضرت خود اهدافش را از قیام بیام می کنند.

وی با تاکید برابنکه در مسیری که امام حسین(ع) از مکه به کربلا می رفتند،افراد زیادی  به ایشان تذکر می دادند که پایان این راه شهادت و کشته شدن است  گفت: پاسخ سیدالشهدا(ع) به این افراد این بود که چه باک از مرگ درراه خدا وقتی ما برحق هستیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: پاسخ های متعددی در چرایی قیام عاشورا و به شهادت رسیدن سیدالشهدا(ع) مطرح می شود، مثلا عده ای می گویند در اَلَست حضرت جامی نوشید است، پس در کربلا چنین شد، که چنین فلسفه  برای قیام عاشورا صحیح نیست.

وی ابراز کرد: دیگر فلسفه ای که برای عاشورا مطرح می کنند این است که  باید آن حضرت شهید می شد تا ما گریه کنیم و در نهایت شیعیان  نجات و سعادتمند شوند، فلسفه دیگر مطرح شده این است که می گویند امام حسین همه چیز خود را فدای خدا کرد تا در قیامت شیعیان را شفاعت کند، همگی این فلسفه های قیام عاشورا و شهادت اشتباه است.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: یکی از مهمترین شفاعت هایی که سیدالشهدا می کند، شفاعت در دنیا است، اما فلسفه چرایی قیام سیدالشهدا(ع) از زبان اباعبدالله الحسین(ع) این چنین است، «ای مردم پیامبر فرمودند، هرکس در هر زمانی تا قیامت، سلطان جائری را ببیند که حرام خدا را حلال کرده است و بلعکس وآن سلطان حدود الهی را اجرا نمی کند، این سلطان را تغییر و یا نهی از منکرش نکند، خداوند این آدم ساکت وبی تفاوت و در مقابل سلطان جائر را در همان جایگاه قرار می دهد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: مهمترین فلسفه قیام عاشورا، اجرای  دستور اسلام بود واباعبدالله الحسین(ع) این درس را عملی پیاده کرد و روحانیون در همه زمان ها نه فقط محدود به محرم و صفر، باید  کربلا رابرای مردم تصویر سازی کند.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در پایان با تاکید بر این که  روحانیت در حفظ انقلاب بیش از همه مسئولیت دارد، گفت: اباعبدالله الحسین(ع) به طریقی در مقابل ظالم ایستاد که برای ما درس  و عبرتی است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha