پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خلیل زاده امام جمعه فرانکفورت

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده گفت: اگر خون حسین علیه السلام نبود از دین خدا خبری نبود و ورقی از قرآن برایمان باقی نمی ماند و صدای اذان از هیچ مسجدی شنیده نمی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام و المسلمین محمود خلیل زاده در جمع شیعیان در مسجد جامع امام علی علیه السلام مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت  طی سخنانی به موضوع « ضرورت آگاهی و شناخت از نگاه قرآن»  پرداخت و با اشاره به آیات اولیه سوره مبارکه علق گفت: وحی در آغاز  نزول، انسان  را به شناخت و آگاهی ترغیب  می کند  و او را  به «خواندن»  امر می کند  و «خواندن»  یکی از  وسیله های  آگاهی و شناخت است .  در واقع شروع وحی همراه با یک حرکت علمی بوده است  و  خدا، خود  را معبودی معرفی می کند که به انسان قلم راعطا کرد تا توان ضبط دانش در غالب کلمات را داشته باشد.

وی با اشاره به آیه 113 سوره مبارکه نسا،ء نعمت دانش را  بعد از نعمت خلقت، برترین نعمت ها و نشان از رحمت رحیمیه خدای متعال دانست  و افزود:خدای متعال تمام چیزهایی را که انسان نمی دانست به او تعلیم داد و  همه دانش های ما از خدا است چه علوم غریزی مثل دانش های فطری و دانش های عقلی و چه علوم تجربی که حاصل آن دو است و چه علم وحی که برتر از همه آنهاست .

حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده  با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام  و تسلیت این ایام به پیشگاه حضرت بقیة الله الاعظم علیه السلام گفت: در روز دهم سال ۶۱ هجری قمری  در جنگی تحمیلی ، نا برابر از نظر تعداد و سلاح و ناجوانمردانه از جهت  انسانی و اخلاقی ، امام حسین علیه السلام  و یاران ایشان  به شهادت رسیدند.  در این سفر  خانواده امام حسین  علیه السلام  اعم از زنان ،مردان ، کودکان، شیرخوارگان و پیرمردان ایشان را همراهی می کردند  با این حال در برابر سپاهی کارآزموده  و جنگو قرار گرفتند و در حقیقت گروهی غیر نظامی توسط نظامیان جنگو ، به عمد کشته شدند .

 امام و مدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت گفت: اتفاق روز عاشوراء چند ساعت بیشتر نبود ولی تلخی  جنایت قاتلان و مظلومیت امام و یارانشان به گونه ای است  که بعد از صدها سال هنوز مسلمانان و به خصوص شیعیان بلکه همه انسان های آزاده آن را حس می کنند.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر آن روزگار در جامعه اسلامی و تلاش مسلمان نمایان حاکم از طریق مبارزه ای نرم  برای از میان برداشتن محتوای قرآن و سنت نبوی افزود:  به گواهی تاریخ ،یزید حاکم وقت جامعه اسلامی که خود را خلیفه مسلمین می دانست بارها ابراز بی دینی کرده بود ، بارها دین خدا را دروغ شمرده بود و  وجود وحی را منکر شده و قصد خود  در مبارزه با دین خدا را به کنایه یا تصریح اعلام کرده بود .  به همین دلیل امام حسین علیه السلام  برای زنده نگاه داشتن دین خدا، در مقابل ظلم حاکمان و فشارهای ایشان مقاومت کرد و تمام هستی و دارایی خود از کودک شیر خوار تا نوجوانان و جوانان خود  را  برای خدا هدیه کرد تا دین جدش باقی بماند  و خود نیز جان مبارکش را در این راه ایثار کرد.

 رئیس فدراسیون شیعیان آلمان بیان داشت : باید باور کردکه اگر خون حسین علیه السلام  نبود از دین خدا خبری نبود و ورقی از قرآن برایمان باقی نمی ماند و صدای اذان از هیچ مسجدی  شنیده نمی شد. 

 وی با اشاره به درسهای مکتب امام حسین علیه السلام   گفت:مدرسه عاشوراء به ما درس غیرت ، آزادگی و جوانمردی ، شجاعت و مقاومت ، از خودگذشتگی و توجه به رضای الهی را  می آموزد و  هرکس که با مدرسه عاشوراء آشنا باشد خود را نسبت به دین خدا و انسان ها مسئول می داند. مدرسه عاشورا به انسان ها می آموزد که موفقیت همیشه در پیروزی ظاهری نیست بلکه  ایستادگی برای هدف بزرگ الهی، تا نهایت ایثار و نثار جان ، اصل پیروزی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha