پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی

حوزه/ یکی از درس های عاشورایی این است که اگر به جای خداپرستی، خودپرستی و گروه پرستی را برگزیدیم، نه دنیا را داریم و نه آخرت را؛ کربلا گویای این واقعیت است که تمام کسانی که برای دنیا دست به کشتن اهل بیت(ع) زدند، آب خوشی از گلوی آنها در دنیا پایین نرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی صبح امروز در مراسم عزاداری دفتر امام جمعه اصفهان اظهار کرد:  جنایت و ظلم یک زنگ و یک شکل نیست .

وی با بیان اینکه حتی غصب کردن یک پست و مقامی که فردی موفق تر می تواند در آن جایگاه باشد، نوعی ظلم تلقی می شود، گفت: ایستادگی در مقابل تمامی ظلم ها و مصادیق آن، وظیفه همه ما و شما در این دنیا می باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه عبور از پل صراط در آخرت بسیار مشکل است و برای رسیدن به بهشت برین چاره ای جز عبور از آن نداریم، تصریح کرد:  طبق فرمایش اهل بیت(ع)، پل صراط باریک تر از مو و برنده تر از شمشیر است.

وی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) فرموده اند که برخی از روی این پل چون برق جهنده، بعضی دیگر چون اسب دونده و برخی دیگر دوان دوان از روی آن می گذرند و مابقی توان عبور از آن را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این مطلب که ما دو پل صراط داریم، خاطرنشان کرد: یکی متعلق به دنیاست و دیگری به آخرت تعلق دارد؛ اگر از پل صراط دنیا با ولایت اهل بیت(ع) و قرآن عبور کردیم، می توانیم از پل صراط آخرت عبور کنیم.

وی تاکید کرد: صراط دنیا، ولایت اهل بیت(ع) و پیروی از آنهاست، ما باید لحظه لحظه زندگی خود را  با ائمه معصومین(ع) و قرآن تطبیق دهیم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند دشمن ترین دشمنان هر کس، نفس اوست، ابراز کرد: هر کاری  که از روی نفس انجام گیرد، عاقبت به خیری ندارد.

وی عنوان کرد: ما باید در عزاداری حسینی خود به فلسفه قیام عاشورا و پیام های عاشورایی توجه ویژه کرده و از خرافات و انحرافاتی  که انگلیس در این مجالس ایجاد نموده، پرهیز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اذعان کرد: یکی از درس های عاشورایی این است که اگر به جای خداپرستی، خودپرستی و گروه پرستی را برگزیدیم، نه دنیا را داریم و نه آخرت را؛ کربلا گویای این واقعیت است که تمام کسانی که برای دنیا دست به کشتن اهل بیت(ع) زدند، آب خوشی از گلوی آنها در دنیا پایین نرفت.

امام جمعه موقت اصفهان با قرائت آیه ای که اذعان دارد، تمام هیاهوی دنیوی چون کف روی آب است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) عاشق خدا بود و خداوند هم همه را عاشق أباعبدالله الحسین(ع) کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha