جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ دشمنان امام حسین(ع) به باطن عالم به عنوان لایه غیبی اعتقاد نداشتند؛ عالم غیب عالمی است که با حس درک نمی شود، در واقع با حواس ظاهری درک نمی شود؛ اگر فرزندان را با ایمان به غیب تربیت نکنیم موجب این کلاهبرداری هایی می شود که در جامعه می بینیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در مرکز فرهنگی مکتب الصادق (ع) اظهار کرد: بزرگترین عامل به وجود آمدن کربلا این بود که مردم با سه مشکل مواجه شدند؛ یکی اینکه در آن زمان، بجای اینکه اهل بیت(ع) را راهنما ببینند، مزاحم می دیدند؛ دوم اینکه به غیب اعتقاد نداشتند و مورد سوم این است که دنیا را موقت نمی دیدند.

وی افزود: امام حسین(ع) زمانی که شمر بر سینه شان نشست، باز هم راهنمایی کردند و گفتند: «اگر دست از کشتن من برداری فلان وعده و ... را به تو می دهم»، همین که ما اینجا نشستیم ثمره خون امام حسین (ع) است، هیچ استادی همه دارایی اش را برای تربیت شاگرد خرج نمی‌کند؛ اما امام حسین(ع) همه دارایی اش را فدا کرد؛ شاید سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا ثمره‌ای را مشاهده نکرده باشند؛ اما بعد از آن ثمره کار خود را دیده است؛ أبی عبدالله(ع) زمانی که سرشان روی نیزه بود، آیه 10 سوره کهف را خواندند که فکر نکنید ما شهید شدیم، دیگرخواب هستیم و ...

این کارشناس مذهبی با بیان این مطلب که برای رجوع به اهل بیت(ع) حل سه نیاز در وجود خود مهم است، گفت: نیاز اول، «عالم غیب» است؛ به این معنی که هر چه درجه ایمان به غیب بالا رود، نیاز به معصوم بالاتر خواهد رفت؛ نیاز دوم آن است که با تقویت ایمان به غیب، ایمان به موقتی بودن دنیا نیز تقویت خواهد شد و نیاز سوم این است که وقتی به غیب ایمان آوردیم به دنبال فهم غیب می گردیم و نیاز به معلم را بیشتر احساس می کنیم تا جایی که حتی اگر امام و معلم در زندان باشد سراغ وی خواهیم رفت.

وی خاطرنشان کرد: ریشه مشکل مطروحه نخست آن است که دشمنان امام حسین(ع) به باطن عالم به عنوان لایه غیبی اعتقاد نداشتند؛ عالم غیب عالمی است که با حس درک نمی شود، در واقع با حواس ظاهری درک نمی شود؛ اگر فرزندان را با ایمان به غیب تربیت نکنیم موجب این کلاهبرداری هایی می شود که در جامعه می بینیم؛ همه مشکلات بخاطر نداشتن ایمان به غیب است، اگر درجه ایمان به غیب بالا رود دیگر کسی دست درازی نمی کند؛ دیگر کسی پارتی بازی نمی کند.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) خیلی تلاش کرد مردم در روز عاشورا خدا را بفهمند اما آن‌ها این موضوع را درک نکردند، وجود سیدالشهدا(ع) آئینه تمام نمای خداوند است، می توان خدا را دید .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha