پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری نشست پژوهشی در مرکز تخصصی حوزوی خواهران زینب کبری(س) تنکابن

حوزه/ نشست پژوهشی در مرکز تخصصی حوزوی خواهران زینب کبری(س) تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در مازندران، حجت الاسلام فاضل دبیر جشنواره علامه حلی مازندران در نشستی پژوهشی در جمع طلاب مرکز تخصصی زینب کبری(سلام الله علیها) تنکابن با اشاره به اهمیت کار پژوهش بیان داشت: یک طلبه ی موفق در هر حیطه ای اعم از مدیریت، تبلیغ، تدریس و ... نیاز به فراگیری مراحل پژوهش و انجام آن دارد.

وی افزود: اساس پژوهشگری تفکر است؛ بنابراین در بسیاری از کارهایی که نیاز به تمرکز ذهنی ندارند، می توانید برای تفکر در مورد موضوع تحقیق خود استفاده کنید.

حجت الاسلام فاضل با بیان این مطلب که پژوهش فرآیند سه مرحله ای دارد، ابراز داشت: ابتدا باید یک عنوان مناسب انتخاب کنید؛ مرحله نسخت بعد از انتخاب موضوع، طراحی تحقیق است که مانند مهندسی ساختمان است و در آن به بیان مسئله، ضرورت، پیشینه، اهداف، سؤالات اصلی، فرعی و ... پرداخته می شود؛ مرحله دوم، اجراست که شامل فیش نویسی و تهیه سیاهه نوشته است و مرحله سوم ارائه تحقیق به صورت شفاهی در قالب های ( منبر، همایش ها و کنفرانس ها) و یا به صورت کتبی (مقاله، پایان نامه و کتاب) می باشد.

این پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: امروزه اکثر موضوعات قابلیت پژوهش ندارند؛ چون کلی هستند؛ لذا برای انتخاب موضوع مناسب، باید آن را جزئی نموده و موضوع را به حیطه های مختلف علل، مصادیق و آثار تقسیم بندی کنید.

حجت الاسلام فاضل در پایان خاطرنشان کرد: هنگامی که هدف از هر کاری از جمله تحقیق یاری دین خدا باشد، پروردگار متعال که همه چیز در ید قدرت بوده و توان تصرف در تمامی امور را دارد، موانع را از پیش روی شما برمی دارد؛ زیرا خداوند متعال خود قول روزی داده که یکی از آنها، رزق علمی و برکت در زمان است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha