شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت السالام نعمت الهی

حوزه/ عاشورا نقطه اوج ولایتمداری و ولایت پذیری حضرت زینب(س) بود و ما اوج سرسپردگی این بانوی بزرگوار را در شب و روز عاشورا می‌بینیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت اللهی صبح امروز در جمع مبلغات حوزه علمیه قزوین ضمن قدردانی از حضور این افراد در برگزاری مجالس عزاداری در شهرها و روستاها، اظهار داشت: حضور شما مبلغات در برخی از محافل عزاداری سید الشهدا(س)  که با حضور بانوان برگزار می شود، می تواند جلوی برخی از شبهات موجود را بگیرد.

وی افزود: عاشورا نقطه اوج ولایتمداری و ولایت پذیری حضرت زینب(س) بود و ما اوج سرسپردگی این بانوی بزرگوار را در شب و روز عاشورا می‌بینیم.

وی قصه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) را تنها یک قصه خواهر و برادری ندانسته و تصریح کرد: ما شاهد اوج محبت خواهر و برادی در میان این دو بزرگوار هستیم؛ ولی باید توجه داشت که وقایع عاشورا تنها در برگیرنده یک قصه ساده خواهر و برادری میان امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نبوده است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: آن چه در رفتار و گفتمان باقیمانده از عاشورا هویدا بوده و بیشتر نیز به چشم می خورد، سرسپردگی حضرت زینب(س) نسبت به ساحت امامت و ولایت می‌باشد.

وی اظهار کرد: علیرغم همه سختی‌ها و تلخی‌ها، حضرت زینب(س) همواره همراه و همگام امام حسین(ع) بوده؛ همه حریم ها را رعایت کرده و قدم به قدم نصایح و وصایای امام(ع) را در جامعه پیاده کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین نعمت اللهی بیان داشت: حضرت زینب(س) هرگز در مقابل دشمن زانو خم نکردند و علیرغم مشکلات و مسائل دشوار بسیار در کاروان اسرا باز هم پشتیبان امر ولایت بودند و شایسته است ما نیز اقدامات ایشان را سرلوحه زندگی‌مان قرار دهیم.

 وی ادامه داد: رسالت ایشان این بود که عاشورا را آن‌گونه که بود تعریف کنند تا محتوا و ماهیت این حرکت معنوی به جهان اسلام معرفی شود و جهانیان بفهمند که عاشورا برای چه برپا شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به سخنرانی حضرت زینب(س) مقابل یزید گفت: در آن‌جایی که حضرت زینب(س) به یزید می‌گوید «فکر نکن که تو جانشین خدا هستی و این‌که تو بر مسند حکومت نشسته‌ای به معنای آن است که خداوند تو را به ما ترجیح داده؛ بدان که خیلی پیش خدا حقیر هستی و تنها داری به گناهان اضافه می‌کنی» نشان دهنده دفاع مناسب از مواضع کاروان سیدالشهدا(ع) بوده است.

وی با اشاره به دستاورد حضرت زینب(س) برای اسلام بعد از واقعه عاشورا  عنوان داشت: مهمترین بخشی که حضرت زینب(س) توانستند به نتیجه برسانند تبیین ماهیت عاشورا بود و این‌که به همگان نشان دادند که خاندان حسین(ع) از اسلام خروج نکرده و آن‌ها به دنبال حق واقعی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha